У Мелітополі робоча група працює над створенням туристичного кластеру, що пошириться на територію м. Мелітополь, Веселівської та Кирилівська об’єднаних територіальних громад. Ініціатором його заснування виступив Запорізький Центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону України, адже фахівці впевнені, що туризм – це потужний поштовх для економічного розвитку.
- Туристичний кластер - це додаткові робочі місця, підвищення іміджу території та її інвестиційної привабливості, розвиток території та поповнення бюджетів, - аргументує перший заступник Мелітопольського міського голови з питань діяльності виконавчих органів Ірина Рудакова.
Під час чергової наради робочої групи експерти – учасники «Туристичного кластера 300+» розповіли про досвід багатьох країн Європи, де розвиток внутрішнього туризму допоміг подолати економічну кризу. Вони наголосили, що важливо працювати з бізнесом і людьми - ініціатива має надходити саме від них і вони мають формувати пропозиції. При цьому не обійдеться без розробки стратегії, але в першу чергу варто звернути увагу на спільне бачення територій щодо напрямку туризму.
Представники майбутнього кластера презентували туристичні об'єкти, які вже є на територіях. Насамперед, це історико-археологічний заповідник «Кам'яна Могила» в Мелітопольському районі, у Веселівській громаді - виробництво літаків і автомобілів. Після обговорення учасники наради відвідали ці туристичні об'єкти та на місці розглянули можливі шляхи їх розвитку та перспективи залучення туристів.
Довідково. Наразі в Україні зареєстровано лише три туристичних кластери. До складу регіонального туристичного кластера включаються підприємства сфери туризму, пов’язаних видів діяльності, органи державної влади, вищі навчальні заклади, які здійснюють підготовку фахівців туристичного профілю, наукові інститути, котрі займаються дослідженнями проблем туризму, громадські організації тощо. В основі покладено принцип ефективної соціальної взаємодії - коли в певному регіоні всі структури, зацікавлені в тому, щоб до них їхав турист, об'єднуються і за допомогою експертів створюють сучасний туристичний продукт високої якості, безпечний і доступний для споживачів.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю