Нещодавно Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич повідомила про створення проекту положення, що допоможе організувати навчання для всіх дітей в Україні, які тривалий час перебувають у лікарнях. Для обговорення цього питання представники Директорату інклюзивної та позашкільної освіти МОН провели експертну зустріч у форматі відеоконференції на тему «Створення передумов для навчання учнів, які тимчасово перебувають на лікуванні в закладах охорони здоров’я».
У Запорізькій області у заході взяли участь фахівці департаментів освіти і науки та облдержадміністрації та охорони здоров’я, керівники галузевих закладів.
- Проект розроблявся фахівцями двох Міністерств, адже стосується освіти і охорони здоров’я. За результатами засідань робочої групи спеціалістами опрацьовано модель створення освітнього простору в закладах охорони здоров’я України. Зокрема, в частині взаємодії освітніх та медичних закладів із батьками, взаємодії педагога із закладом освіти за місцем реєстрації дитини, можливості введення посади чи наділення функціональними обов’язками координатора з освітніх програм у закладі охорони здоров’я. Опрацьовано також питання додаткової оплати за спеціальні умови праці педагогічним працівникам за надання освітніх послуг у лікарнях, застосування санітарних норм в освітньому просторі, оцінювання і проведення державної підсумкової атестації та зовнішнього незалежного оцінювання для учнів, які перебувають у закладах охорони здоров’я. Наразі ми намагаємося встановити з регіонами зворотній зв’язок, нам важливо почути, наскільки це важливо та як можна покращити лікарняні школи, - зазначив генеральний директор Директорату Андрій Осмоловський.
Проект положення прописує основи, на яких може бути організовано навчання при лікарні. Зокрема, передбачено як очне навчання в класах при лікарні, так і біля ліжка дитини. Організацію освітнього процесу здійснює школа, на території обслуговування якої розташовано медзаклад. При цьому необхідні умови (приміщення) для організації освітнього простору має забезпечити керівництво лікарні.
Нормативи наповнюваності таких класів – від чотирьох до 12 осіб. Для того щоб школа могла створити такий клас, медзаклад має повідомити про кількість дітей шкільного віку, які перебувають на стаціонарному лікуванні, у розрізі вікових категорій.
Передбачено, що в лікарні, якщо дозволяє стан здоров’я дитини, проводитимуться і контрольні, і державна підсумкова атестація – це дозволить дитині після завершення лікування підтвердити набуті знання спеціальною довідкою та продовжити навчання, а не перескладати предмети.
При лікарнях існуватимуть і звичайні класні журнали, і розклад, їх них забезпечуватимуть підручниками.
Щоденне навантаження на учня не може перевищувати три навчальні години на день для початкової освіти та чотири навчальні години – для базової середньої та профільної середньої освіти.
Наразі розроблено лише проект положення. Міністерство продовжує працювати над його удосконаленням з урахуванням думок та пропозицій представників регіонів, громадськості.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю