Про стан справ в регіоні доповів в. о. голови облдержадміністрації Олександр Старух.
- В традиційно розвиненому промисловому комплексі регіону зберігається динаміка економічного зростання, - зазначив очільник області. - Приріст виробництва за січень-травень 2008 року складає 12,6%, що в 1,6 рази вище, ніж в Україні.
Економічне зростання поєднується з позитивною динамікою бюджетних надходжень. Протягом січня-травня до бюджетів усіх рівнів забезпечено надходження в обсязі 3,6 млрд. грн., що на 58% більше, ніж за відповідний період 2007 року.
На контролі в органах виконавчої влади - ліквідація заборгованості із заробітної плати. На 1 червня цей показник становить 24,3 млн. грн., причому значна частка боргу припадає на економічно активні підприємства. Обласна виконавча влада намагається різними заходами, включаючи тісну співпрацю з органами прокуратури, змінити ситуацію, в першу чергу, саме на підприємствах цієї категорії. Але найбільші проблеми сьогодні виникають з підприємствами, підпорядкованими Мінпромполітики. Шість підприємств державної форми власності мають борг 5,2 млн. грн., з яких 4,7 млн. грн. – у ДП «Радіоприлад». Подолання цієї проблеми неможливе без підтримки Уряду, - звернувся Олександр Старух до Прем'єра.
Глава області окреслив й інші проблеми, які потребують вирішення на загальнодержавному рівні.
Одна з найбільш нагальних - поліпшення екологічного стану регіону.
Запорізька область входить до п'ятірки найбільш техногенно навантажених регіонів України і, як наслідок, має один з найвищих рівнів забруднення довкілля. Обмеженість коштів місцевих екологічних фондів – основного джерела фінансування природоохоронних заходів – не дозволяє ефективно вирішувати екологічні проблеми.
Тому запоріжці, за словами Олександра Старуха, цілком підтримують пропозицію Прем'єр-міністра залишати місцевим бюджетам 100% збору за забруднення навколишнього природного середовища (зараз ця частка складає лише 35%).
Друга проблема - це покращення технічного стану автомобільних доріг області. Вирішення цієї проблеми має бути не лише на регіональному рівні, адже по запорізькій території проходять транспортні коридори загальнодержавного значення.
Надзвичайно актуальним для області, та й загалом для України є будівництво автотранспортної магістралі через Дніпро у Запоріжжі, яке розпочато у 2004 році .
На спорудження об'єкту у державному бюджеті на 2008 рік передбачено 350 млн. грн., з яких на даний час вже профінансовано 57%. Є можливість збільшити темпи зведення основних вузлів комплексу, скоротити відставання від графіка і водночас розробити заходи з інтенсифікації робіт у наступні роки, що дозволить ввести об'єкт в експлуатацію у 2011 році. Для цього потрібно додатково 250 млн. грн. державних коштів на 2008 рік.
В цілому Уряд країни задоволений здобутками Запорізького регіону. Про це Юлія Тимошенко заявила на початку свого виступу, підкресливши, що приїхала не критикувати, а стати партнером у консолідованій співпраці обласної влади і уряду.
Прем'єр-міністр детально зупинилась на пріоритетах, які визначила облдержадміністрація для своєї діяльності. Вона відзначила, що Запорізький регіон є лідером в інноваційному розвитку - працює 234 новітні виробництва. Проте їх частку необхідно збільшувати. Тому Прем'єр доручила провести інвентаризацію і надати повну інформацію про всі категорії підприємств – державні, приватизовані, на яких не виконуються інвестиційні зобов'язання.
Учасники наради з надією зустріли наміри Кабінету Міністрів внести зміни до бюджету вже цього року, щоб екологічний збір на всі 100% залишався на місці для вирішення власних проблем. Щоб зацікавити інвесторів, Уряд планує продавати надлишкові квоти на викиди в атмосферу вуглекислого газу. «А це не копійки, а сотні мільйонів, які спрацюють на державний інтерес», - зазначила Юлія Тимошенко.
Непокоїть офіційний Київ стан справ в аграрному секторі країни в цілому і нашого регіону зокрема. Щоб хоч якось негайно виправити становище, Уряд планує запровадити спеціальну процедуру пільгового кредитування для сільгоспвиробників, які займаються вирощуванням великої рогатої худоби, свиней, птиці, у місячний строк гарантує повернення ПДВ тим, хто ввозить племінну худобу.
Цього року очікується непоганий врожай зернових. Тому Прем'єр-міністр застерігає, щоб обласна виконавча влада зробила все від неї залежне, щоб врожай був не лише на папері – його потрібно зібрати, зберегти і реалізувати. Від цього будуть залежати і ціни на хліб, м'ясо-молочні продукти, які нині високі.
На жаль, Запоріжжя входить в п'ятірку тих, де рівень інфляції залишається ще значним у порівнянні з іншими регіонами. Вирішувати цю проблему керівництво обласної виконавчої влади, як підкреслив Олександр Старух, намагається шляхом пошуку діалектики між товаровиробником і споживачем.
Підтримку Уряду має відчути і Національний заповідник «Хортиця», і будівництво мостових переходів через Дніпро, яке, як висловилася глава Уряду, область сама "не потягне". Тому це питання буде вивчено окремо. А от щодо підтримки у реконструкції аеропорту є варіант: зекономлені бюджетні кошти на реконструкції Дніпропетровського і Харківського аеропортів спрямувати на Запорізький, який є резервним на чемпіонаті Євро-2012.
Підбиваючи риску, Юлія Тимошенко визнала, що Запорізька область демонструє високий рівень економічної культури. Тому Уряд всіляко сприятиме спільному вирішенню проблем. Зокрема, на звернення генерального конструктора КБ "Прогрес" Федора Муравченка Прем'єр пообіцяла розглянути питання щодо доцільності входження КБ у державний концерн; щодо Запорізького алюмінієвого комбінату доручила створити спеціальну робочу групу для вивчення можливості встановлення диференційованого тарифу на електроенергію.
Сьогодні Прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко відвідає також Запорізьку АЕС, де йтиме мова з фахівцями енергетичної галузі про стан і перспективи розвитку ядерної енергетики та атомної промисловості. Чекають високу гостю і на спорудженні мостових переходів через Дніпро у Запоріжжі.
Управління у справах преси та інформації