Запорізький педагогічний коледж буде приєднано до вищого навчального закладу «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія». Таке рішення прийнято депутатами під час засідання двадцять другої сесії Запорізької обласної ради сьомого скликання.
З метою оптимізації витрат та зменшення видатків обласного бюджету на утримання об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Запорізької області, укрупнення закладів освіти, забезпечення якісної підготовки конкурентоспроможних, компетентних фахівців, які надаватимуть послуги на ринку праці у сфері дошкільної, загальної середньої, фахової передвищої, вищої та післядипломної освіти, що є одним із ключових завдань регіональної освітньої політики в Запорізькій області, доцільно приєднати комунальний вищий навчальний заклад «Запорізький педагогічний коледж» Запорізької обласної ради до комунального вищого навчального закладу «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія».
За словами директора Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяни Озерової, приєднання дозволить зберегти робочі місця та збільшити навантаження педагогічних працівників коледжу за рахунок проліцензованих у академії спеціальностей освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, таких як: «образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація», «дизайн», «перукарське мистецтво та декоративна косметика», «садово-паркове господарство».
Збільшення навантаження передбачається також за рахунок викладання навчальних дисциплін студентам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти академії; навчальних предметів учням наукового ліцею, створення якого у структурі академії планується шляхом зміни типу санаторної школи-інтернату відповідно до нового Закону «Про освіту».
Завдяки співпраці академії із закордонними закладами вищої освіти буде можливість реалізовувати академічну мобільність студентів та викладачів, продовжувати навчання та проходити різні види практик, організовувати спільні конференції, семінари, симпозіуми, обмінюватися досвідом.
На сьогодні академія уклала договори про партнерство з Батумським державним університетом імені Шота Руставелі (Грузія); Білоруським державним педагогічним університетом імені Максима Танка (Білорусь); Бакинським державним університетом (Азербайджан); Резекненською академією технологій (Латвія); Академією «БОЛАШАК» (Казахстан); Академією освіти Таджикистану (Таджикистан); Чуваським республіканським інститутом освіти (Чуваська Республіка); Університетом Економіки у Бидгощі (Польша); Ризькою технологічною академією (Латвія); Варшавським університетом гуманітарних наук ім. Б. Пруса (Польща); Вищою лінгвістичною школою м. Ченстохів (Польща); Варшавським університетом (Польща); Університетом Кардинала Стефана Вишинського (Польща); Вищою школою реабілітації (Польща).
Досвід оптимізації системи освіти в Україні вже продемонстрував позитивні результати у м. Київ та м. Харків. Так, успішно здійснює освітню діяльність у сфері вищої освіти Київський університет імені Бориса Грінченка, до структури якого увійшли муніципальні педагогічні коледжі м. Києва: Київський міський педагогічний коледж при Київському національному університеті імені Тараса Шевченка, Київський педагогічний коледж імені К.Д.Ушинського, Київський міський педагогічний коледж. Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради включила до свого складу два педагогічних коледжі, один з яких виокремлено з державного закладу «Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди» та приєднано як структурний підрозділ академії рішенням Харківської обласної ради.
Реорганізація навчального закладу «Запорізький педагогічний коледж» шляхом приєднання до комунального вищого навчального закладу «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» дозволить зберегти коледж, який відповідно до вимог Закону України «Про вищу освіту» з 2020 року може готувати фахівців лише у системі фахової передвищої або професійно-технічної освіти. Приєднання дозволить не тільки зберегти коледж та робочі місця працівників, а й розширити діяльність завдяки збільшенню навантаження за рахунок наявних ліцензій академії та ліцензування спеціальностей рівня молодшого бакалавра, враховуючи наявний науково-педагогічний потенціал академії.
У результаті регіон отримає потужний науково-освітній центр, відповідальний за підготовку фахівців у галузі освіти, інклюзивного навчання, наразі конче потрібних для освітніх установ Запорізької області.
Реорганізувати навчальний заклад планують до 30 липня.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю