У заході взяв участь голова облдержадміністрації Костянтин Бриль. Під час урочистостей він підкреслив, що головним завданням для працівників центру є надання консультацій батькам, а також психологічна й педагогічна допомога дітям з особливими освітніми потребами.
- Минулого року на облаштування цього Інклюзивно-ресурсного центру було витрачено більше мільйона гривень з обласного та міського бюджетів. Крім цього, в поточному році за рахунок місцевого бюджету проведено дооблаштування та дообладнання закладу. Загалом в області заплановано створення 29 таких центрів. На сьогодні ми маємо вже 25 прийнятих рішень про їх створення. Більше того, 11 ІРЦ у регіоні вже розпочали свою роботу та надають допомогу дітям з особливими освітніми потребами, - повідомив голова облдержадміністрації Костянтин Бриль.
Очільник регіону нагадав, що більше двох років тому, коли стартував пілотний проект Благодійного Фонду Порошенка з розвитку інклюзивної освіти, було чимало скептиків, які не приймали цю ідею. Та нині люди бачать реальні зміни на краще.
Більш детально про реалізацію проекту розповів Мелітопольський міський голова Сергій Мінько. Він зазначив, що в 2017 році за рахунок коштів обласного бюджету в сумі 900 тис. грн. забезпечено матеріально-технічне оснащення Інклюзивно-ресурсного центру: придбано меблі, спеціальне та реабілітаційне обладнання, спортивний та медичний інвентар, оргтехніку, дидактичний матеріал, облаштовано робочі місця працівників. За рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 173 тис. грн. проведено поточний ремонт приміщень (оздоблювальні роботи стін, стель, підлог кабінетів, коридорів, санвузлів). Крім цього, в 2018 році за рахунок коштів місцевого бюджету в сумі 150 тис. грн. центр дообладнано, завершено оформлення інтер’єру, а також придбано господарський інвентар, меблі, дидактичний матеріал.
У свою чергу, директор центру Тетяна Колодіна повідомила, що комунальна установа створена для забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами міста Мелітополя на здобуття освіти шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, надання психолого-педагогічної допомоги та забезпечення системного кваліфікованого супроводження таких дітей. Тут працює кілька спеціальних кабінетів, що мають забезпечити особливі освітні потреби малят та допомогти їхнім батькам.
Так, у кабінеті лікувальної фізкультури здійснюватиметься оцінка фізичного розвитку дитини, рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. Також тут будуть проводитись заняття для дітей з відповідними вадами.
Для батьків підготовлена кімната для очікування своїх дітей, поки дитина перебуває на корекційно-розвитковому занятті.
Кабінет психолога призначений для проведення індивідуальної психодіагностичної, корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи, індивідуальної консультаційної роботи з дітьми, батьками, а також для обробки результатів психологічних обстежень та оформлення висновків і рекомендацій.
У кабінеті дефектолога проводитиметься оцінка навчальної діяльності дитини, визначення рівня сформованості знань, умінь, навичок відповідно до навчальної програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку.
Кабінет логопеда призначений для виявлення і попередження мовленнєвих порушень у дітей, де забезпечуватиметься спеціалізована консультативно-діагностична, корекційно-відновлювальна та психологічна допомога дітям з різними вадами мовлення.
У ресурсній кімнаті діти можуть навчатися за індивідуальною програмою розвитку у супроводі корекційного педагога. Також кімната може використовуватись як додатковий інструмент для психологічної та фізичної адаптації дітей з інвалідністю.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю