Стан безпеки та проблемні питання судноплавства руслом Старий Дніпро р. Дніпро та навколо о. Хортиця обговорили учасники наради, яку провів заступник голови облдержадміністрації Олександр Бабанін. У нараді взяли участь заступник начальника Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області Роман Пісарєв, заступник директора Департаменту промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації Марина Барановська, представники підприємств галузі.
- Під час підготовки до відкриття навігації вантажного і пасажирського флоту постає одне з найважливіших питань організації судноплавання - питання безпеки. Це особливо актуально, коли ми говоримо про Старе русло річки Дніпро в районі острова Хортиця. У цьому районі складний рельєф, внаслідок низки факторів 27 серпня минулого року сталася аварійна подія з посадкою на мілину вантажного судна «Профіт», а також аварійні ситуації з суднами, які завантажувалися в Старому руслі. Особливу актуальність цьому питанню надає наявність Національного заповідника «Хортиця», який є туристичною візиткою Запорізької області. Навколо заповідника проводяться водні екскурсії, які користуються популярністю у жителів і гостей регіону. Сам заповідник проводить підводні археологічні роботи, в тому числі в районі Старого русла. Це говорить про необхідність вжиття вичерпних заходів щодо забезпечення безпеки руху суден та недопущення аварійних ситуацій у подальшому, - наголосив Олександр Бабанін.
За інформацією Запорізького річкового порту, за навігаційний період 2016 року основним руслом було здійснено 298 суднозаходів та перевезено вантажу 777,8 тис. тонн, за навігаційний період 2017 року - 312 суднозаходів та перевезено 814,2 тис. тонн вантажу.
Крім цього, у м. Запоріжжя працює приватне акціонерне товариство «Запорізький гранкар’єр», розташований на правому березі Дніпра в руслі Старого Дніпро, який також відправляє вантажі річковими вантажними суднами в інші регіони країни. За інформацією «Запорізького гранкар’єру», за навігаційний період 2015 року руслом Старий Дніпро було здійснено 100 суднозаходів та перевезено вантажу 131 тис. 858 тонн; за навігаційний період 2016 року - 200 судозаходів та перевезено 216 тис. 700 тонн; за навігаційний період 2017 року - 202 судозаходи та перевезено 222 тис. 647 тонн вантажу. у навігаційний період 2018 року планується збільшення суднозаходів руслом Старий Дніпро та обсяги вантажу до 300 - 320 тис. тон.
Як зазначив у своїй доповіді Роман Пісарєв, до 2017 року навігаційним забезпеченням судноплавного шляху навколо о. Хортиця займалося ДП «Укрводшлях» і особливих загострень із користувачами судноплавного шляху русла Старий Дніпро з приводу навігаційного забезпечення не траплялося. Із змінами у чинному законодавстві на початку 2017 року в системі навігаційної безпеки судноплавства та навігаційного забезпечення внутрішніх водних шляхів України відбулися зміни і намітилась тенденція у бік підвищення рівня навігаційного забезпечення, а також і підвищення рівня безпеки судноплавства.
- У межах територіальної відповідальності Управління Укртрансбезпеки у Запорізькій області на р. Дніпро наприкінці навігаційного періоду 2017 року трапилась низка аварійних подій з вантажними суднами в межах м. Запоріжжя. З метою проведення профілактичних попереджувальних заходів аварійних подій та підвищення рівня безпеки судноплавства Управління Укртрансбезпеки в Запорізькій області нагадує ті проблемні питання, що сприяли скоєнню аварійних подій у навігаційний період 2017 року. Зокрема, засоби навігаційного обладнання, які знаходилися в руслі Старий Дніпро і визначали судновий хід для торгівельних та пасажирських екскурсійних і прогулянкових суден, що курсують до вантажних причалів «Запорізького кар’єроуправління» та навколо о. Хортиця, не відповідали вимогам положення про навігаційне забезпечення судноплавства на внутрішніх водних шляхах України. На новобудові мосту (споруда №4), виконання робіт на якому веде ТОВ «Підприємство «Маст-Буд» корпорації «Укрмостобуд», генеральним підрядником будівництва якого є Служба автомобільних доріг України у Запорізькій області, між русловими опорами через судноплавний фарватер встановлено повітряну перешкоду у вигляді двох металевих дротів без інформаційних та попереджувальних знаків навігаційного обладнання, що є порушенням вимог та становить пряму загрозу безпеки судноплавства на цій ділянці суднового ходу, - зазначив Роман Пісарєв.
За підсумками засідання вирішено рекомендувати Службі автомобільних доріг у Запорізькій області забезпечити усунення повітряної перешкоди для руху суден (дроту між русловими опорами «споруда № 4») на будівництві об’єкта «Автотранспортна магістраль через р. Дніпро у м. Запоріжжя» (русло Старий Дніпро); рекомендувати судновласникам – користувачам Першотравневим каналом, що розташований між приверхом о. Хортиця та підхідним каналом Запорізької ГЕС, вжити заходів для забезпечення плавучими знаками навігаційної обстановки судноплавної частини каналу.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю