У Запорізькому Центрі розвитку місцевого самоврядування відбувся семінар «Особливості формування місцевих бюджетів об’єднаних територіальних громад», під час якого були розглянуті основні особливості бюджету 2018 року, формування місцевих бюджетів об’єднаних територіальних громад, а також програмно-цільового методу формування бюджетів.
- Цей семінар є актуальним для об’єднаних територіальних громад, особливо для тих, хто вперше буде формувати власні бюджети. Ми дуже раді, що всі громади, які об’єдналися цього року і в яких відбулися вибори, незалежно від того, за перспективним планом чи ні, вже включені до бюджету наступного року. Бо ті громади, у яких відбулися вибори в квітні 2017-го, мали працювати тільки за кошти власних бюджетів. І ми розуміємо всю складність цього процесу, - зазначила заступник голови – керівник апарату облдержадміністрації Зінаїда Бойко.
Як повідомив директор Центру розвитку місцевого самоврядування, Олександр Свистун, вісім із 16 громад Запорізької області увійшли в першу сотню (із 366 ОТГ) рейтингу фінансової спроможності за результатами 9 місяців 2017 року. Спроможність оцінювалася за чотирма критеріями: власні доходи на одного мешканця, рівень дотаційності бюджетів, питома вага видатків на утримання апарату управління у власних ресурсах громад, капітальні видатки на одного мешканця. Наступного року до показників спроможності громад буде додано ще залучення інвестицій.
Протягом 2018 року державна фінансова підтримка буде здійснюватися як за рахунок вже існуючих протягом поточного року фондів, так і за новоствореними.
Так, на реалізацію інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку за рахунок коштів ДФРР передбачено 6 млрд. грн. Якщо спершу передбачалося, що ці кошти мають сприяти підвищенню економічної спроможності громад, тобто створенню робочих місць, нових підприємств, то в реальності більшість коштів йде на соціальну сферу. Близько 90 % спрямовуються на ремонти, реконструкції закладів освітньої сфери.
До того ж у 2018 році передбачено 1,9 млрд. грн.. як субвенція на формування інфраструктури громад. І кошти ДФРР, і цієї субвенції мають бути використані протягом року.
Серед нового: створення державного дорожнього фонду як стабільного джерела фінансування ремонтів і будівництва доріг, яким передбачено 32,6 млрд. грн. 35 % від цієї суми буде спрямовано на фінансування робіт, пов’язаних з автомобільними дорогами загального користування місцевого значення, перелік об’єктів визначатимуть облдержадміністрації. Це гарна можливість економії коштів у місцевих бюджетах.
Можлива й певна економія бюджетів за рахунок проведення всеукраїнської нормативної грошової оцінки землі сільськогосподарського призначення, яке відбуватиметься за кошти Держбюджету. Розглянути цей крок доручено Кабінету Міністрів України.
При формуванні бюджетів ОТГ варто мати на увазі, що Кабміну також доручено в другому півріччі 2018 року розробити і затвердити механізм запровадження з 1 січня 2019 року надання субсидій населенню на оплату житло-комунальних послуг у грошовій формі на рівні кінцевого споживача.
Новою нормою також є те, що на основі моніторингу виконання держбюджету за підсумками І кварталу 2018 року Кабмін має розглянути можливість підвищення мінімальної заробітної плати. Тому може виникнути потреба в коригуванні місцевих бюджетів.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю