Спільна нарада головного управління Пенсійного фонду України в Запорізькій області та обласного союзу промисловців і підприємців „Потенціал”, яка проходила в облдержадміністрації, була присвячена впровадженню підприємствами звітів в електронній формі.
Закон про електронний документообіг та підпис прийнято вже кілька років тому, проте лише окремі організації сьогодні починають поступово впроваджувати його в життя. Зараз звітність до Пенсійного фонду передбачає подання інформації про загальну суму фактичних витрат на оплату праці та внесків по кожному працюючому лише раз на рік. З 1 січня 2008 року, у зв'язку з введенням другої черги накопичувальної системи пенсійного забезпечення, звітність до системи персоніфікованого обліку планується надавати щомісячно.
- Уявіть собі цей обсяг звітності! Запровадження ж електронної системи дозволить здавати звітність у режимі реального часу, - впевнений начальник головного управління ПФУ в Запорізькій області Анатолій Казачук. - Ми звільнимо бухгалтера від необхідності численних поїздок, стояння в черзі, отже зекономимо людські сили та час.
- Запровадження електронної звітності – це веління часу, її реалізація дозволить більш тісно інтегрувати Україну до світового співтовариства, зокрема, до глобальної банківської системи, - наголосив заступник голови облдержадміністрації Микола Фролов, вітаючи учасників наради. – Інформаційна революція також дає можливість, як сказали б раніше, ліквідувати різницю між містом та селом. Так, 94% шкіл Запорізької області на сьогодні вже приєднані до Інтернету.
Електронні звіти з обов'язковими реквізитами, у тому числі з електронним цифровим підписом страхувальника, мають юридичну силу та можуть використовуватись як доказ у суді або під час розгляду суперечок у досудовому порядку, було повідомлено на нараді.
Для формування звітності в електронній формі страхувальник повинен мати спеціалізоване програмне забезпечення: програму АРМ (автоматизоване робоче місце), яку можна отримати в районному управлінні ПФУ безкоштовно, а також дійсні посилені сертифікати відкритих ключів електронного цифрового підпису для посадових осіб страхувальника, які мають право підпису відповідного звіту в паперовій формі.
За словами директора Департаменту персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж ПФУ Олександра Малецького, вже сьогодні провідні фірми-розробники бухгалтерського програмного забезпечення змінюють свої програми відповідно до вимог електронного документообігу. Завдяки цьому бухгалтери зможуть завантажувати та передавати відповідні звіти безпосередньо зі своїх робочих комп'ютерів абсолютно безперешкодно.
Управління інформації та зв'язків з громадськістю