Під головуванням першого заступника голови облдержадміністрації Дмитра Давтяна відбулося друге засідання робочої групи щодо взаємодії та співпраці між обласною державною адміністрацією та регіональною філією «Придніпровська залізниця» ПАТ «Українська залізниця».
У заході взяли участь керівники профільних департаментів облдержадміністрації, а також заступник начальника регіональної філії «Придніпровська залізниця» з безпеки Олег Гуляєв та заступник начальника з реформування Микола Кужавський.
Нагадаємо, що Меморандум про співпрацю та взаємодію було підписано у вересні минулого року під час перебування в Запоріжжі Міністра інфраструктури України Володимира Омеляна. Наслідком його укладення має стати розвиток залізничної інфраструктури, підвищення рівня якості та безпеки перевезень населення залізничним транспортом, подальший соціально-економічний розвиток Запорізької області.
Тоді ж було прийнято рішення створити робочу групу, яка буде не лише визначати проблемні питання, а й оперативно їх вирішувати.
Як зазначив під час наради директор Департаменту промисловості та інфраструктури ОДА Андрій Антонов, одним із актуальних питань було й залишається компенсація залізниці видатків на перевезення пільгових категорій громадян залізничним транспортом на території області.
- Запорізька область – одна з лідерів у питанні компенсації залізниці видатків на перевезення пільговиків. У місцевих бюджетах області на 2016 рік були закладені видатки в обсязі понад 8 млн. грн. Що стосується цього року, то наразі триває формування бюджетів. Проте вже сьогодні можна зазначити, що в бюджеті міста Запоріжжя передбачено понад 5 млн. грн. на перевезення пільговиків, Енергодар на ці цілі передбачив у місцевому бюджеті близько 380 тис грн.., - повідомив Андрій Антонов.
У той же час, представники залізниці запропонували в якості експерименту спробувати змінити формат співпраці в цьому напрямку.
- Можна піти іншим шляхом: місцеві адміністрації можуть заздалегідь замовляти необхідну кількість пільгових перевезень, - сказав Микола Кужавський.
Перш ніж погоджуватись на цей експеримент члени робочої групи вирішили ретельно вивчити плюси та мінуси цієї пропозиції.
Щодо зниження ставки земельного податку на землю залізниці – в цьому питанні, на жаль, зрушень поки що немає. За словами учасників наради, нещодавно до членів групи з проханням звільнити від сплати цього податку звернулося керівництво Запорізької дитячої залізниці.
Проте виконком Запорізької міської ради, опрацювавши це питання, дійшов висновку, що підстав для прийняття позитивного рішення наразі немає.
Актуальним залишається й питання облаштування найбільш небезпечних переходів у місцях масового перетину залізничних шляхів.
- Що стосується переходу на перегоні залізниці Запоріжжя Вантажне – Запоріжжя – 1, то КП «УКБ» Запорізької міської ради надано оригінали документів технічних умов на виконання проектної документації на будівництво пішохідного тунелю на 1101 км. Тепер необхідно розробити відповідний проект та вирішити питання фінансування цього об’єкт. Крім цього додам, що в міському бюджеті Мелітополя на 2017 рік передбачено близько 40 млн. грн. Ці кошти мають бути спрямовані на ремонт залізобетонного пішохідного мосту 1216 +445 км та залізобетонного автодорожнього шляхопроводу 1220+546 км напрямку Лозова – Севастополь, - доповів Андрій Антонов.
Керівник робочої групи Дмитро Давтян зазначив, що для того, аби Меморандум, підписаний між ОДА та залізницею, існував не лише на папері, кожна сторона має робити узгоджені проекти щодо вирішення проблемних питань, залучати до їх вирішення широкий загал.
- Минулого разу ми визначили ряд проблемних питань. Завдяки спільній праці питання вирішуються. Активну участь у цьому беруть й органи місцевого самоврядування. Сьогодні ми можемо визначити ще кілька пріоритетних напрямків. Актуальним є питання оптимізації розкладу руху пасажирських потягів у львівському напрямку. Ми маємо багато звернень від громадян з приводу того, що із Запоріжжя до Львова не можна доїхати менше ніж за добу. Потрібно опрацювати питання скорочення часу, який люди витрачають на дорогу. Також ми маємо вивчити питання організації прямих перевезень у напрямку Рахова, Івано-Франківська. На постійному контролі знаходиться питання розкрадання вантажів під час перевезення залізничним транспортом. Правоохоронні органи, залізничники та обласна влада проблему знають. Проте розв’язати її за один день неможливо, працюємо в цьому напрямку, - сказав Дмитро Давтян.
Наступна нарада робочої групи відбудеться у березні.
Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю