Актуальним питанням надання житлових субсидій протягом опалювального сезону 2016/17 років у Запорізькій області було присвячено обласну селекторну нараду, яку провів заступник голови облдержадміністрації Едуард Гугнін.
- Починаючи з минулого року, в області активно розпочався процес надання населенню субсидій. З початком нового опалювального періоду поставлено завдання максимально допомогти населенню області в оплаті житлово-комунальних послуг. Цього року за отриманням цієї допомоги звернулося у п’ять раз більше людей, ніж минулого. Через збільшення витрат населення головна задача влади - залучити максимальну кількість людей до отримання субсидій. Уже є позитивні зрушення і ми досягли високих показників. Проте наразі поставлене завдання щодо призначення субсидій область виконує на 71%. До 30 листопада необхідно вжити всі заходи, щоб вийти на оптимальні показники, - зазначив Едуард Гугнін.
З початку цього року за призначенням субсидії до територіальних органів соціального захисту населення звернулось 288,1 тис. сімей, що в п’ять разів більше, ніж у опалювальний період 2014/2015 року. На сьогодні спостерігається різке зростання кількості звернень - до 6 тисяч сімей на тиждень. За станом на 01.11.2016 субсидію отримують 271 тис. сімей, це майже 41 % від загальної їх чисельності в області. З урахуванням вартості газопостачання, централізованого опалення, гарячого водопостачання та інших послуг очікується, що в опалювальний період скористаються цим видом допомоги 409 тисяч домогосподарств або 60 % їх кількості.
На сьогодні кількість звернень за призначенням субсидій з урахуванням справ, які діяли в попередній опалювальний період, складає 288,1 тис. або 70,4% від затверджених цілей.
Водночас є райони та міста області, які вже перевищили затверджені показники, зокрема Токмацький район (121,7 %), м. Токмак (100,5 %). Наближаються до поставлених показників Бердянський район (98,2 %), Кам’янсько-Дніпровський (95,7 %), Чернігівський (95,4 %), м. Бердянськ (95,3 %), Гуяйпільський (89,8 %), Василівський (88,3 %), Мелітопольський (82,5 %), Більмацький (79,1 %), м. Мелітополь (77,8 %), Вільнянський (77,2 %), Великобілозерський район (73,1 %), Приморський (71,1 %), Пологівський (69,0 %), Новомиколаївський (67,0 %), Михайлівський (65,6 %), Розівський (64,6 %), Якимівський (62,6 %), Оріхівський (62,0 %), Запорізький (61,0 %) райони, м. Запоріжжя (60,0 %). На сьогодні не досягли затверджених цілей м. Енергодар (57,1 %); Веселівський (53,3 %) та Приазовський (52,6 %) райони.
За словами директора Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Ігоря Мещана, на сьогодні в органах соціального захисту населення триває робота з проведення перерахунків діючих субсидій на опалювальний сезон. Перераховано 100 % справ, термін дії яких подовжено з вересня місяця, за жовтень перераховано 97,1 % справ.
Також у області проведено роботу щодо повернення невикористаних сум субсидій. Загальна кількість підприємств - надавачів послуг, що провели розрахунок не використаних сум субсидії, призначеної в опалювальний період 2015/2016 років, становить 249, з них 34 організації, що надають послуги з електропостачання, 187 – теплопостачання та 28 – послуги з газопостачання. Сума не використаних субсидій, яку повернуто підприємствами - надавачами послуг до державного бюджету, становить 363,2 млн. грн.
- Необхідно продовжувати поширювати матеріали з роз’ясненням порядку призначення житлових субсидій у всіх обласних газетах, а також щотижня відповідна інформація повинна надаватися в міських та районних газетах, розміщуватися та оновлюватися на сайтах міських рад, райдержадміністрацій. Для прискорення призначення житлових субсидій головам райдержадміністрацій, міським головам міст обласного значення необхідно тримати на постійному контролі роботу територіальних управлінь соціального захисту населення, системно відвідувати структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, залучати додаткову кількість працівників до роботи з призначення та надання населенню субсидій, залучати поштарів до роздачі бланків, декларацій та прийому заповнених заяв від населення. Також необхідно прискорити прийом документів, у тому числі електронних заяв, та своєчасно призначати субсидію, - підбив підсумки Едуард Гугнін.
Управління у справах преси та інформації