Під час всеукраїнської педагогічної конференції обговорювались підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015-2016 навчальному році та завдання на 2016-2017 навчальний рік. У запорізькій студії ВАТ «Укртелеком» працювали заступник голови облдержадміністрації Едуард Гугнін та директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Тетяна Озерова.
Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич презентувала концепцію “Нової української школи”, яка передбачає створення безпечного освітнього простору.
Формула “Нової української школи” складається з восьми базових компонентів: нового змісту освіти, заснованого на формуванні компетентностей, необхідної для успішної самореалізації в суспільстві; педагогіки, що ґрунтується на партнерстві між учнем, учителем і батьками; мотивованого вчителя, який має свободу творчості та розвивається професійно; орієнтації на потреби учня в освітньому процесі, дитиноцентризму; наскрізного процесу виховання, який формує цінності; нової структури школи, яка дозволяє добре засвоїти новий зміст і набути компетентності для життя; децентралізації та ефективного управління, що надасть школі реальну автономію; справедливого розподілу публічних коштів, який забезпечує рівний доступ усіх дітей до якісної освіти.
Нова концепція буде обговорюватися на громадських слуханнях.
Також запорізькі освітяни отримали рекомендації щодо нових змін до програм початкової школи. Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних державних адміністрацій, іншим місцевим органам управління освітою, керівникам навчальних закладів поставлена задача забезпечити належну підготовку дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів до нового навчального року, забезпечити безперешкодний доступ дітей з особливими освітніми потребами до будівель і приміщень.
Зокрема, у дошкільній освіті рекомендовано продовжити роботу з розширення мережі дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності, у тому числі шляхом урізноманітнення моделей організації дошкільної освіти; впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах.
У загальній середній освіті необхідно забезпечити функціонування опорних шкіл та сприяти розширенню мережі таких закладів; вжити заходів щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зокрема, керівників та вчителів опорних шкіл, вчителів початкових класів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами; забезпечити навчальні заклади працівниками психологічної служби з метою організації належного психологічного і соціального супроводу дітей, постраждалих внаслідок військових дій, а також їх батьків; посилити та урізноманітнити форми і методи національно-патріотичного виховання дітей та молоді, активно залучаючи до цього органи учнівського самоврядування та громадські організації.
У позашкільній освіті поставлена задача не допускати під час навчального року безпідставного закриття позашкільних навчальних закладів; під час оптимізації мережі позашкільних закладів дотримуватись вимог законодавства в частині забезпечення рівного доступу дітей до позашкільної освіти відповідно до їх особистісних потреб та потреб громади; активізувати роботу з обдарованими і талановитими дітьми, створювати умови для розвитку їх творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти та самореалізації.
У професійно-технічній освіті рекомендовано вжити заходів щодо вирішення проблемних питань фінансування професійно-технічних навчальних закладів, зокрема виплати заробітної плати, стипендії та оплати енергоносіїв, комунальних послуг; забезпечити формування регіонального замовлення на підготовку кадрів у професійно-технічних навчальних закладах на 2016-2017 навчальний рік; затвердити регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти з урахуванням оптимізації мережі професійно-технічних навчальних закладів.
Інститутам післядипломної педагогічної освіти необхідно організувати проведення у кожному районі методичних об’єднань учителів початкових класів у зв’язку із затвердженням оновлених програм та запровадження компетентного підходу до навчання.
Управління у справах преси та інформації