Така пропозиція прозвучала під час розширеного засідання колегії Департаменту освіти і науки облдержадміністрації за підсумками розгляду питання «Про ефективність діяльності обласних експериментальних майданчиків на базі загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів». Захід відбувся в Хортицькій національній навчально-реабілітаційній академії.
За даними Департаменту освіти і науки облдержадміністрації, станом на 1 грудня 2015 року на базі дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів діють сім експериментальних майданчиків обласного рівня з актуальних проблем сучасної педагогічної науки та практики. Експериментальна діяльність реалізується на різних етапах дослідної роботи: у трьох навчальних закладах - на формувальному етапі, в решта - на аналітико-узагальнюючому етапі.
За результатами моніторингових досліджень визначено проблеми розвитку, навчання та виховання дітей, розроблено рекомендації для батьків, педагогів, психологів, соціальних педагогів, медичних працівників, керівників освітніх закладів.
За результатами діяльності експериментальних закладів узагальнено досвіди педагогів із проблем: «Інтегрування інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес в умовах ДНЗ» та «Сучасне предметно-розвивальне середовище – умова повноцінного розвитку дошкільників». Створено ресурсно-тренінговий центр з проблеми інклюзивного навчання та ресурсний центр по роботі з обдарованими дітьми. Крім того, здійснюється науково-методичне консультування керівних кадрів, педагогічних колективів, батьків з актуальних питань навчання та виховання учнів як в очному, так і в он-лайн режимі. У межах дослідно-експериментальних програм обласних майданчиків успішно працюють творчі педагогічні майстерні, творчі групи вчителів, обласний дистанційний семінар.
Заступник начальника управління-начальник відділу загальної середньої та дошкільної освіти Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Валентина Хіврич повідомила, що в цьому році було проведено 20 обласних науково-методичних семінарів, тренінгів та лекторіїв, експериментальні заклади взяли участь у багатьох міжнародних та всеукраїнських виставках, фестивалях, конкурсах. За результатами участі у них отримано дві золоті медалі, одна бронзова, шість дипломів переможців у різних номінаціях. Крім цього, опубліковано сім навчальних і методичних посібників.
Високо оцінивши роботу обласних експериментальних майданчиків, педагоги запропонували оголосити 2016 рік у Запорізькій області Роком дитини з особливими потребами та забезпечити умови для створення у закладах освіти області інклюзивного середовища.
Управління у справах преси та інформації