Автомобілебудування – галузь, яка дозволяє судити не лише про технологічний рівень держави, а й про стан її економіки та реальність перспектив. Тому перш за все губернатор та київські гості ознайомилися з самим виробництвом, побували в цехах підприємства. Запорізькому заводу належить близько 40% ринку нових продажів. Проблеми автомобілебудівників знайомі Євгену Червоненку ще з часів, коли він був народним депутатом України і брав безпосередню участь у прийнятті законодавчих актів стосовно розвитку вітчизняного автомобілебудування. Як зазначив голова правління ЗАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко, заводчани про це добре пам'ятають. Нині голова обласної виконавчої влади теж наскільки може підтримує ініціативи підприємства. Особливо, що стосується його інвестиційної привабливості. Євген Червоненко, як і автозазівці, переконаний: якщо підприємство має чітку програму модернізації виробничого процесу, впровадження інноваційних технологій і значного підвищення конкурентоздатності на зовнішньому ринку, то воно не лише може, а й повинно відчувати державну підтримку у вигляді сприятливого пільгового режиму. Під словом «повинно» маються на увазі прописні істини ведення бізнесу передовими економіками світу, в яких Україні варто повчитись, а не тіньові схеми відмивання коштів. Держава може підтримати галузь шляхом удосконалення законодавчої бази. Потрібно відновити дію Закону України «Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні», по-перше, в частині, яка стосується оподаткування підприємств, які мають затверджені Урядом інвестиційні програми. По-друге, установити нульові ставки ввізного мита на обладнання для розвитку підприємства.
Цього року «ЗАЗом» буде вироблено майже 190 тисяч нових автомобілів. Це майже на 40 тисяч більше, ніж минулого року. На експорт нині йде кожна п'ята машина.
Провівши робочу нараду щодо розвитку автомобільного спорту в Україні, і керівництво Закритого Акціонерного Товариства «ЗАЗ», і голова облдержадміністрації Євген Червоненко, і представники Автомобільної Федерації України дійшли висновку, що наступного року запорізький автозавод має всі можливості приступити до випуску нового автомобіля «Ланос», але вже спортивного типу, який з задоволенням купуватимуть не лише спортсмени, а бізнесмени, закохані в автомобільний спорт. Нова машина повинна показати високий клас не лише на чемпіонатах України, а і на міжнародних змаганнях різного класу. Євген Червоненко бачить переваги нової машини в її безпечності і надійності. Для нього, як автогонщика, це головні параметри. Як президент Федерації, Євген Червоненко переконаний, що на чемпіонатах України кожного разу можуть брати участь до 40 авто. Нині губернатор плекає надію на новий проект організації чемпіонату України. Змагання мають бути самоокупними і це буде своєрідним проривом у вітчизняному спорті. Перший досвід вже здобуто на «Ялта – ралі». ЗАТ «ЗАЗ» буде брати участь у проекті, адже спортивна заводська команда є призером багатьох ралі і має великий досвід. А ще це може бути оренда нових спортивних авто і їх сервісне обслуговування. Голова Правління ЗАТ «ЗАЗ» Микола Євдокименко запропонував учасникам зустрічі підписати офіційний меморандум, у якому були б відображені інтереси автомобілебудівників, спортсменів й української еліти, поєднані національною ідеєю.
«Треба ставити перед собою високі цілі і досягати їх», - підсумував на зустрічі голова облдержадміністрації Євген Червоненко.
Прес-служба облдержадміністрації