За повідомленням обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, адміністративною колегією оштрафовано ПАТ «Завод малогабаритних трансформаторів» і ПАТ «Запорізький кабельний завод» на 250 тис. грн. кожного за антиконкурентні узгоджені дії у вигляді спотворення результатів торгів.
ПАТ «Завод малогабаритних трансформаторів» і ПАТ «Запорізький кабельний завод» погодили свої пропозиції конкурсних торгів під час участі у трьох процедурах закупівлі трансформаторів та двох процедурах закупівлі виробів з дроту, проведених різними замовниками – ПАТ «Сумиобленерго», ПАТ «Вінницяобленерго», ПАТ «Черкасиобленерго» у 2012 році.
Відділенням АМКУ встановлено, що документи, які були подані ПАТ «Завод малогабаритних трансформаторів» і ПАТ «Запорізький кабельний завод» у складі власних пропозицій конкурсних торгів на торги 1-5, мають схожість у оформленні та характерні закономірності у встановленні ціни товару. Це свідчить про те, що учасники торгів були обізнані з ціновими пропозиціями один одного та впевнені щодо переможця торгів внаслідок своїх узгоджених дій.
Крім того, наявність відносин контролю між ПАТ «Запорізький кабельний завод» та ПАТ «Завод малогабаритних трансформаторів» передбачає можливість доступу та обміну інформацією між учасниками торгів, а також єдність їх інтересів, зокрема щодо отримання прибутку. При цьому, незважаючи на наявність відносин контролю та спільність інтересів, учасники виступали на торгах-1-5 як окремі суб’єкти господарювання, які забезпечували перемогу тому учаснику, який був виробником саме тієї продукції, що була предметом закупівлі на торгах.
Встановлені у справі обставини свідчать про те, що в процесі підготовки та участі у торгах 1-5 ПАТ «Завод малогабаритних трансформаторів» та ПАТ «Запорізький кабельний завод» діяли не самостійно, а узгоджували свої дії, внаслідок чого конкуренцію між ними було усунуто. Погодження поведінки при формуванні цінових пропозицій учасниками торгів призвело до заміни конкуренції на координацію поведінки суб’єктів господарювання, що в свою чергу призвело до спотворення результатів торгів. Фактично замовники обирали кращу цінову пропозицію серед двох учасників, які узгоджували свою поведінку в конкурсних процедурах.
Управління у справах преси та інформації