За підтримки Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації на базі Запорізького машинобудівного вищого професійного училища в рамках проекту Twinning відбувся семінар «Модернізація законодавчих стандартів та принципів освіти та навчання у відповідності до політики Європейського Союзу щодо навчання впродовж життя», в якому взяли участь данські експерти Сьорен Берг Кнудсен, Лене Рішеде, Ларс Шульц, Ганс Андерсен.
Слухачами семінару стали фахівці, які опікуються кадрами на АТ «Мотор Січ», Запорізької торгово-промислової палати, обласної спілки промисловців та підприємців «Потенціал», науково-методичного центру професійно-технічної освіти в області, а також професійно-технічних навчальних закладів регіону.
Учасники пройшли курси застосування кваліфікаційних навиків, знань та умінь викладачів під час виробничого навчання учнів на підприємстві, зокрема приклади очікуваних професійних (цільових) знань та досвіду, що застосовуються у професії «Промисловий технік».
Данські експерти звернули увагу на те, що ступінь обізнаності та кваліфікації працівника є потенціальною здатністю особи діяти у певній ситуації та можливість застосувати свої вміння та навички у конкретних випадках.
Слухачам було презетовано стандарти професійної освіти Данії, пов’язані з такими напрямами навчання як «Верстатник систем автоматизованого проектування виробництва», «Перукарське мистецтво», «Промисловий технік».
Крім того, іноземні гості разом із запорізькими освітянами обговорили напрямки подальшого розвитку професійної освіти в Україні. В цьому контексті експерти з Данії ознайомили слухачів із дуальною системою професійної освіти, яка діє в більшості європейських країн.
Відповідно до неї лише третина навчання відбувається на базі навчальних закладів, решта – на базі підприємств, тобто безпосередньо на ринку праці. Це означає, що сам роботодавець активно бере участь у підготовці молодих робітників. Під час періоду «учнівства» на підприємстві вони отримують зарплату від роботодавця, причому навіть тоді, коли повертаються до навчального закладу.
Учасники семінарузробили висновок, що такий підхід дозволяє максимально наблизити професійне навчання до умов реального виробництва, конкретних робочих місць, врахувати вимоги роботодавців до рівня кваліфікації та профілю компетентності працівників.
Управління у справах преси та інформації