Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Освітяни області працюють над розширенням дошкільних та оптимізацією загальноосвітніх навчальних закладів

27 серпня 2014 - 15:44

Освітяни області працюють над розширенням дошкільних та оптимізацією загальноосвітніх навчальних закладів

Розвиток та оптимізація закладів освіти всіх рівнів – одне з головних управлінських завдань у новому навчальному році. На цьому наголосив директор Департаменту освіти і науки облдержадміністрації Микола Ярмощук на розширеному засіданні колегії Департаменту.

На сьогодні в області зареєстровано 560 дошкільних навчальних закладів, у яких отримують дошкільну освіту близько 58 тисяч дітей.

Як зазначив посадовець, протягом 2014 року завдяки діям облдержадміністрації, органів державної виконавчої влади та місцевого самоврядування в регіоні відкрито п’ять дошкільних навчальних закладів; відновлено роботу п’яти резервних дошкільних груп у функціонуючих закладах, що дозволило створити умови для отримання обов’язкової дошкільної освіти додатково майже 200 дітям. Рівень охоплення дошкільною освітою дітей 3-6 років наразі складає 95 %.

Однак, за словами Миколи Ярмощука, ситуація залишається вкрай напруженою через недостатню мережу дошкільних закладів: дитсадки області перевантажені в середньому на 22 %, а в містах цей показник сягає 32 %, у Запоріжжі, Мелітополі, Бердянську та окремих райцентрах продовжує існувати черга на влаштування дітей у дошкільні заклади.

 - Зважаючи на такі показники, до кінця  2014 року слід докласти максимум зусиль, щоб відновити в Запоріжжі роботу дитсадків № 285 на 260 місць та № 186 на 110 місць, що дасть можливість зменшити чергу в місті та краще задовольнити потреби громади, особливо мешканців Південного мікрорайону, - зазначив посадовець.

Зупинившись на розвитку мережі закладів загальної середньої освіти, керівник Департаменту відзначив, що на сьогодні вона є наймасовішою в області. Станом на 20 серпня налічується 610 закладів різних типів і форм власності. Діють 87 шкіл нового типу та 123 навчально-виховних комплекси, які мають у своєму складі дошкільний заклад. Крім того, функціонують чотири спеціалізовані інтернати для обдарованих дітей з поглибленим вивченням окремих предметів, у яких навчаються 1043 дитини, а також сім приватних та шість вечірніх шкіл.

- Також в області залишається 277 малокомплектних шкіл, у яких важко забезпечувати умови для  сучасної якісної освіти, не кажучи вже про надзвичайні фінансові проблеми, пов’язані з їх утриманням. Саме тому запорізькі освітяни  продовжують роботу щодо оптимізації мережі та приведення її у відповідність до потреб громадян, - зазначив Микола Ярмощук.

Так, цього року за згодою громади призупинено навчально-виховний процес у  Новоселівській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів Оріхівського району, в якій торік навчалося 12 учнів із 150, передбачених проектом. Вирішено всі питання з підвезенням учнів до Омельницької школи та працевлаштуванням учителів.

Освітою дітей з особливими потребами, яких в області понад 44 тисячі, займаються інтернатні заклади, які мають сильну матеріально-технічну базу та кваліфікований персонал.

Наразі в області функціонує п'ять загальноосвітніх санаторних інтернатів для дітей із захворюваннями на сколіоз, із різними формами туберкульозу та шістнадцять спеціальних закладів для дітей з особливими потребами. З метою більш раннього надання допомоги дітям-інвалідам вісім спеціальних шкіл-інтернатів мають дошкільні відділення. Надає освітні та реабілітаційні послуги дітям віком від двох місяців аж до отримання освіти в коледжі Хортицький навчально-реабілітаційний багатопрофільний центр.

Окремо Микола Ярмощук зупинився на проблемах  позашкільної освіти. За словами посадовця, на сьогодні серед вихованців позашкільних закладів часто не знаходять свого місця діти з багатодітних та неповних сімей, із соціально занедбаних та  неблагополучних родин; діти, схильні до асоціальної поведінки.

В цьому контексті в новому навчальному році буде проаналізовано рівень охоплення позашкільними закладами цієї категорії дітей. До роботи залучатимуться психологи, класні керівники та інші спеціалісти.

- Діти, особливо схильні до асоціальної поведінки, самі до гуртків та секцій, як правило, не приходять,  особливо ж, коли там здійснюється конкурсний відбір. Цих дітей треба знайти, привести до закладу й не тільки зацікавити, але й забезпечити можливості позитивного самоствердження в колективі однолітків. А це потребує від позашкільників  виходу за межі  своїх традиційних форм роботи з вихованцями, постійної, напруженої  спільної роботи зі школою та сім’єю, нестандартних форм та методів навчання, - окреслтв завдання в цьому напрямку Микола Ярмощук.

 

Управління у справах преси та інформації

Читайте також

Всеукраїнський конкурс творчих проєктів до Міжнародного дня рідної мови: стартував прийом заявок

«Діалог влади та бізнесу»: взаємодія з податковими органами

«Діалог влади та бізнесу»: взаємодія з податковими органами

Робоча група «Прозорість і підзвітність»: в центрі уваги – послуги з благоустрою

У Запоріжжі відкривають навчально-практичний центр: тут готуватимуть фахівців, яких не вистачає бізнесу

Делегація Посольства Королівства Швеція в Україні зустрілась із запорізькими ветеранами, медиками та рятувальниками

Запоріжжя приймало делегацію Конгресу США та Агентства ООН у справах біженців

Освіта без загроз: у Балабиному відкрили «підземну» школу за участі Посла Швеції

Безпечне та комфортне навчання офлайн: savED та KFC допомогли з устаткуванням «підземної» школи у центрі Запоріжжя

Швеція підтримує Запорізьку область: посол Мартін Оберг відвідав регіон

Енергонезалежність регіону: про що говорили з представниками ПРООН у Запоріжжі

Посилення медичної системи: Запорізька область отримала 5 нових реанімобілів