В облдержадміністрації відбулося засідання за «круглим столом» на тему «Зняття найбільш гострих та розповсюджених проблемних питань та конфліктних (спірних) ситуацій у практичній роботі податкових органів області з платниками податків», яке провів перший заступник голови ОДА Григорій Самардак.
Вікдриваючи захід, посадовець зазначив, що наразі українська економіка переживає серйозний спад через політичну нестабільність і напруженість у відносинах з Російської Федерацією.
- Запорізька область одна з перших відчула на собі наслідки останніх подій в Україні. Враховуючи, що більшість наших промислових підприємств орієнтовані на експорт, це призвело до спаду промислового виробництва, скорочення чисельності працюючих, зменшення фонду оплати праці і проблем з наповненням бюджету. Крім того, довіра до органів влади наднизька, і нам необхідно виконати велику роботу, щоб її відновити. Сьогодні ми проводимо засідання «круглого столу» в форматі діалогу, який сприятиме зміцненню співпраці між органами влади та представниками бізнесу, - повідомив Григорій Самардак.
За словами посадовця, в Україні питома вага середнього та малого бізнесу у формуванні ВВП складає лише 7%, а в успішних розвинених країнах цей показник перевищує 50%, тож над цим треба активно працювати. Також Григорій Самардак поінформував присутніх про проблеми на ринку праці: лише з початку цього року в області скорочено близько 10 тис. робочих місць.
- Завдяки сумлінним платникам податків в області реалізуються найважливіші соціальні програми, стабільно виплачуються пенсії та соціальна допомога. Сьогодні актуальним напрямком у роботі органів виконавчої влади є не тільки стабілізація суспільно-політичної ситуації, а й підйом економіки шляхом зняття всіх адміністративних перешкод у розвитку промисловості та бізнесу області, - зазначив Григорій Самардак.
Посадовець переконаний: необхідно налагодити партнерські взаємини між владою, правоохоронними й контролюючими органами та бізнесом. Украй важливо максимально зменшити тиск на бізнес: скоротити кількість невиправданих перевірок та проводити їх у законодавчому полі. Також потрібно знаходитися в постійному діалозі з представниками бізнесу та надавати їм практичну допомогу.
Як повідомив заступник начальника Головного управління Міндоходів у Запорізькій області Павло Вертепа, впровадження ризикоорієнтованої системи при проведенні перевірок суб’єктів господарювання позитивно стимулює до зменшення тиску з боку органів Міндоходів та сприяє виведенню бізнесу з тіні. За його словами, за останні роки кількість планових перевірок скоротилася майже втричі. Крім того, підвищити якість та скоротити строки проведення аудиту планується також за рахунок введення електронних перевірок.
- За чотири місяці поточного року підрозділами ГУ Міндоходів області проведено 340 документальних перевірок юридичних осіб, у тому числі 269 позапланових та 71 планову, що у 2,5 раза менше, ніж за аналогічний період минулого року. За їх результатами в бюджети всіх рівнів донараховано 27,2 млн. грн., з яких 25,8 млн. грн.. уже надійшли до бюджету, - повідомив Павло Вертепа.
Також посадовець озвучив найбільш актуальні напрямки. У промисловості та гуртовій торгівлі - це робота з фіктивними та транзитними підприємствами, в агропромисловому комплексі – незареєстровані договори оренди, у роздрібній торгівлі та послугах населенню – дотримання вимог щодо готівкового обігу.
Під час засідання за «круглим столом» учасники обговорили найбільш актуальні проблемні питання та поширені конфліктні ситуації в практичній роботі податкових органів області з платниками податків, а також шляхи їх вирішення.
Управління у справах преси та інформації