Цінову ситуацію на харчові продукти розглянули учасники щотижневої апаратної наради, яку провів голова облдержадміністрації Валерій Баранов.
Як повідомила директор Департаменту економічного розвитку та торгівлі (стажування) Елла Слепян, індекс споживчих цін на продовольчі товари за січень - березень складав 103,2% (середьноукраїнський 103%), це п’яте місце в країні. При цьому посадовець наголосила, що саме в квітні відбулося стрімке подорожчання продуктів. Так, борщовий набір 22 березня поточного року коштував запоріжцям 21,07 грн., а 22 квітня за ті ж продукти довелося сплатити вже 37,55 грн.
- Ми здійснюємо моніторинг по 26 позиціях, 19 з них подорожчали від 0,2 % до 13,7%. Серед цих продуктів - хліб та хлібобулочні вироби, крупи та цукор, м’ясна продукція. При цьому ціни на молочну продукція залишаються незмінними, - констатувала Елла Слепян.
Вищі за середньообласні ціни зафіксовані в Запоріжжі, в усіх містах обласного значення, а також у 13 районах регіону. Разом з тим, ажіотажного попиту та продукти харчування в області немає.
Коментуючи цінову ситуацію, голова облдержадміністрації Валерій Баранов доручив Департаменту економічного розвитку та торгівлі ОДА провести окремий моніторинг цінової ситуації не тільки на комунальних підприємствах, але й у комерційних, щоб володіти повною картиною.
Пкрім того, про ситуацію на ринку сільськогосподарської продукції поінформував заступник директора Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації Андрій Поляков. Посадовець повідомив, що з початку року в містах та районах області проведено 1114 ярмарків, що в 1,8 раза більше, ніж за аналогічний період 2013 року. На ярмарках реалізовано 7 тис. тонн продукції на суму 55 млн. грн..
Також він зупинився та причинах подорожчання хлібобулочних виробів, яке відбулося на рівні 2-5% у залежності від асортименту. Серед них - стрімке підвищення ціни на паливо, а також зерно.
Серед інструментів, які використовує влада для врегулювання цінової ситуації, - адміністративний (встановлення граничних надбавок та рівня рентабельності), організаційний (налагодження діалогу з підприємцями) та ринковий (проведення ярмарків).
Управління у справах преси та інформації