Під час спілкування з керівниками та головними редакторами провідних регіональних засобів масової інформації голова облдержадміністрації Валерій Баранов відповів на численні запитання співрозмовників. У тому числі й на такі актуальні на сьогодення загалом та для запоріжців зокрема.
Про федералізацію
Я противник федералізації. І не розумію тих, хто виступає на захист цієї ідеї. Люди думають, що можна відділитися «колгоспом» і побудувати щастя на території окремо взятого «колгоспу». Але, навіть якщо від’єднатися від дурні, проблеми залишаться. Треба не від’єднуватися від дурні, а зламати її.
Чому люди сьогодні обурені? Тому що немає повноважень і немає ресурсів. От всі й думають, як накритися ковпаком від загальноукраїнських нісенітниць. Якщо ми з вами будуватимемо прозорий механізм децентралізації влади і розвитку справжнього самоврядування (а у нас є чудовий Закон «Про місцеве самоврядування»), ми зможемо радикально змінити ситуацію.
Якщо ми проведемо цю реформу, нам не потрібна буде ніяка федералізація. Ми ж – єдина країна!
Я – прибічник децентралізації і надання повноважень органам місцевого самоврядування.
Про запорізькі мости
Ми ж з вами – реалісти. Дивіться: весь фонд регіонального розвитку, який є в Державному бюджеті України, складає 3,5 млрд. грн.. Сьогодні на потреби оборони забрали 1 млрд. Залишилось 2,5 млрд. грн.. на всю Україну. На запорізькі мости потрібно, щонайменше, 4 млрд. грн.. Навіть якщо забрати кошти у всієї України, мости ми не добудуємо.
В умовах обмежень ми отримали постанову Кабміну про скорочення, в тому числі, штатної чисельності обласної держадміністрації. Я намагаюсь пояснити Міністру регіонального розвитку, будівництва та ЖКХ Володимиру Гройсману, що не можна висмикувати з реформи окремі елементи. Якщо ви хочете скоротити людей, спочатку треба скоротити функції. Там є надумані, нікому не потрібні функції…
Повернемося до мостів. Найближчим часом ми будемо презентувати ряд проектів у Запорізькій області. Я маю намір розгорнути державно-приватне партнерство: освітлення міста, заміна ліфтів, мости через Дніпро. Є кілька механізмів для вирішення цієї проблеми. Найпростіший механізм - це взаємодія з приватним партнером, який бере гроші у міжнародної фінансової організації в кредит років на 10 – 15 під невеликі проценти (3-5%). Але в такому разі потрібен платний проїзд через міст. Так, доведеться платити, але міст ми матимемо практично завтра.
Можу навести приклад Чорногорії: там дуже багато тунелів та шикарних доріг. Всі вони платні. Але ти скорочуєш свій шлях на 30 км і маєш змогу їхати по чудовій дорозі. Але суспільство повинно бути готовим до цього. Тому це справа муніципальних слухань. Ніхто не повинен приймати таких рішень у кабінеті. Це – справа громади.
Управління у справах преси та інформації