Програма скоординована з уже діючими обласними програмами «Вчитель», Розвитку позашкільних закладів, «Шкільний автобус», обласною програмою розвитку і функціонування української мови, комплексною програмою забезпечення закладів освіти сучасними технічними засобами навчання, програмою комплексної реабілітації дітей з особливими потребами та дітей-інвалідів.
Актуальною є проблема поетапного переходу загальноосвітніх закладів на новий зміст, структуру та 12 – річний термін навчання.
На виконання цього завдання у Програмі визначено створити в кожному районі опорну «школу майбутнього», яка відповідатиме сучасним освітнім вимогам: від підбору педагогічних кадрів, матеріальної бази до технологій навчання. В цьому сенсі має значення створення територіальних освітніх округів.
Основними проблемами дошкільної освіти сьогодні є недостатня узгодженість розвитку її мережі із потребами населення, а саме: низьке охоплення дітей дошкільною освітою в сільській місцевості (30,3%), перевантаження закладів у містах (у середньому на 100 місць виховується 117 дітей), режим і форми функціонування дошкільних навчальних закладів не завжди адекватні реальним потребам батьків дітей;
Не може не турбувати те, що в області не забезпечено стовідсоткове охоплення дітей шкільного віку навчанням. На сьогодні воно складає 93,7%. Це спричинено тим, що частина учнів має низький рівень мотивації до здобуття освіти, а це в свою чергу обумовлено повільною зміною гуманізації освіти і незадовільним соціально-економічним становищем частини сімей.
Проект Програми для зміни кадрової ситуації на краще пропонує опрацьовувати ідею здійснення цільового направлення на навчання до педагогічних вищих навчальних закладів випускників шкіл у рамках проекту «Вчительська династія». Великі надії покладається й на те, що органи державної виконавчої влади на місцях та місцевого самоврядування переймуться гострою проблемою житла для вчительства і спільно зможуть зрушити з місця цю проблему шляхом виділення квартир, кредитування молодіжного будівництва, переобладнання під квартири гуртожитків, тощо.
Звертаючись до освітян регіону голова облдержадміністрації Євген Червоненко зазначив:«Я дуже уважно слухав усі виступи. Вони переконують, освітянам є чим гордитись і водночас нам усім разом треба дуже і дуже багато ще працювати, щоб виправдати очікування суспільства щодо якісної і доступної освіти. Разом з тим мені хочеться зараз висловити слова глибокої вдячності всім присутнім, а також тисячам освітян області. Стабільність освіти - це величезна Ваша повсякденна професійна самовіддача, невпинний труд розуму і душі, які заслуговують глибокої і щирої поваги та визнання.»
Лише один приклад на підтвердження сказаного. У грудні - січні проходив Всеукраїнський конкурс «Сто кращих шкіл України». За результатами конкурсу, в якому взяли участь 1700 шкіл. Серед ста кращих шкіл всієї держави – 38 загальноосвітніх навчальних закладів з нашої області. Це справді гідний результат. При чому представлені школи не тільки міст області, але, що має велике значення, переможцями стали 15 сільських шкіл.
Губернатор також наголосив, що він особисто, обласна державна адміністрація вважають сьогодні своїм завданням щодо освіти - забезпечити стабільне і, по можливості загальної ситуації в регіоні, достатнє фінансування, щоб консолідувати всі сили регіону навколо розв'язання важливих проблем галузі:
- оснащення закладів сучасними засобами навчання;
- забезпечення вчителів житлом;
- придбання шкільних автобусів тощо.
Таку позицію облдержадміністрація наповнює і буде наповнювати реальними, конкретними справами.
А щоб слова не розходились з ділом, Євген Червоненко повідомив, що він знайшов можливість за позабюджетні кошти придбати для шкіл області 475 мультімедійних центрів і 51 комп'ютерний клас. Водночас губернатор звернувся з пропозицією до присутніх голів райдержадміністрацій і міських голів – підтримати його в цьому на місцях, переглянути свої можливості і резерви щодо поліпшення матеріально-технічної бази навчально-виховних закладів і підтримки вчителя.
Прес-служба облдержадміністрації