До 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка у Запорізькому художньому музеї відбулося відкриття виставки живопису та графіки з музейної колекції “Шевченкіана”. Захід проводиться за підтримки Департаменту культури та туризму, національностей та релігії облдержадміністрації.
Музейна «Шевченкіана» налічує близько 250 творів живопису, графіки, скульптури та декоративно-прикладного мистецтва. Однак на ювілейній виставці представлена лише половина з них.
Почесне місце в колекції посідає один з останніх офортів Тараса Шевченка, виконаний у 1860 році - “Автопортрет у шапці і кожусі”, який є найбільш популярним зображенням поета.
У графічній шевченкіані представлена збірка творів, виконаних на початку 1960-х років: “Безсмертна творчість Кобзаря. Альбом ліногравюр київських художників” та “Ілюстрації до поезій Тараса Шевченка. Офорти київських художників”.
Окреме місце посідає ювілейне видання, що включає роботи, які не пов’язані з творчим шляхом Тараса Шевченка, але розповідають про місця, де він бував, які освячені іменем Кобзаря. Серед них - “Шевченківські місця. Альбом естампів київських художників” (1964), де зібрано офорти, ліногравюри, дереворити та літографії.
На виставці також представлено такі роботи: “Будинок, де жив Т.Г. Шевченко в Москві у М.Щепкіна” В.Якубича (1927), “Вид на Замкову гору в Кремінці” та “Острозький замок” В.Масика (1917-1996), “Форт Шевченка. Землянка” та “Верба, що посадив Т.Г. Шевченко” Г. Зубковського (1921) тощо.
На особливу увагу заслуговують графічні твори, виконані у 30-40 роках ХХ сторіччя. Насамперед це малюнки видатного художника і педагога Ф.Кричевського (1879-1947, Київ) за мотивами поеми «Катерина». Варто відзначити і дереворит «Т. Г. Шевченко. 1814 — 1934» О.Сахновської та кольорову ліногравюру “Палац” 1949 р. В.Литвиненка.
Частину виставки складають ілюстрації до “Кобзаря”, створені в 1960-ті роки. Одна з найкращих - ліногравюра «На панщині пшеницю жала…» (1968) С.Караффи-Корбут (1924-1996, Львів), а також роботи корифеїв - офорти М.Дерегуса (до поем “Катерина “ і “Наймичка”), драматичні і виразні ліногравюри О.Данченка (поема “Сон”).
Управління у справах преси та інформації