Результатом послідовної роботи нової влади по детінізації економіки та вдосконалення податкового адміністрування стало суттєве покращення ситуації у бюджетній сфері. У 2005 р. доходи бюджету зросли проти 2004 р. в 1,5 рази. Вдвічі збільшились надходження від податку на додану вартість, в півтора рази з податку на прибуток. В умовах помітного підвищення соціальних стандартів стовідсотково виконані зобов'язання держави по захищених статтях бюджету, в тому числі соціальних виплатах. Скоротився внутрішній і зовнішній борг країни. При цьому дефіцит бюджету був в оптимальних для економіки межах (близько 2% ВВП) та нижчий, ніж у 2004 році.
Цей позитивний процес продовжується і у 2006 році. За січень місяць загальний фонд бюджету виконано на 108,9% і його доходи проти січня 2005 р. збільшено на 38%.
Перевиконуються планові показники з надходження:
Цей позитивний процес продовжується і у 2006 році. За січень місяць загальний фонд бюджету виконано на 108,9% і його доходи проти січня 2005 р. збільшено на 38%.
Перевиконуються планові показники з надходження:
- податку на додану вартість (+20,7% або на 485 млн. грн.);
- рентних платежів за природний газ (+70,3% або 115 млн. грн.);
- акцизного збору (+20% або на 81 млн. грн.).
Це дало змогу повністю профінансувати важливі соціальні видатки, дотації та субвенції місцевим бюджетам, в тому числі на проведення виборів, забезпечити обслуговування державного боргу.
Поряд з цим, потенційну загрозу такій динаміці створюють ініційовані окремими політичними силами популістські рішення Верховної Ради України. За 8 сесію Верховною Радою було прийнято 55 законів, які передбачали зменшення видатків на 24,8 млрд. Президент України був вимушений накласти вето на 27 з цих законів. Якби ці популістські закони вступили в силу, то дефіцит бюджету зріс би з 13 до 44 мільярдів гривень, що б означало повернення до початку 90-х років.
Забезпечення стабільності у бюджетній сфері і надалі залишатиметься одним із основних пріоритетів роботи Президента України та Уряду.
Поряд з цим, потенційну загрозу такій динаміці створюють ініційовані окремими політичними силами популістські рішення Верховної Ради України. За 8 сесію Верховною Радою було прийнято 55 законів, які передбачали зменшення видатків на 24,8 млрд. Президент України був вимушений накласти вето на 27 з цих законів. Якби ці популістські закони вступили в силу, то дефіцит бюджету зріс би з 13 до 44 мільярдів гривень, що б означало повернення до початку 90-х років.
Забезпечення стабільності у бюджетній сфері і надалі залишатиметься одним із основних пріоритетів роботи Президента України та Уряду.