Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Новини

Основні тези Послання Президента України до Верховної Ради України «Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2005 році» (9 лютого 2006 р.)

18 лютого 2006 - 15:22

Основні тези Послання Президента України до Верховної Ради України
«Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2005 році»
(9 лютого 2006 р.)

 

Успіхи на шляху створення нової політичної системи

  • зруйновано підвалини авторитарно-корупційної системи;
  • суспільство отримало свободу, преш за все свободу слова і політичного вибору;
  • влада стала відкритою для контролю та чутливою до критики;
  • в країні існує реальна конкуренція політичних сил і це природний стан суспільства;
  • різко послаблена та позбавлена державної підтримки система олігархічного контролю економіки у першу чергу пов‘язана із тіньовою приватизацією чи компенсацією ПДВ.

Зроблене в економіці у 2005 р.

  • Фактично вперше в історії незалежної України ми сформували модель соціально-орієнтованої економіки і забезпечили її практичне функціонування: реальні доходи населення збільшилися на 20%, соціальні стандарти – більше ніж на 30 %, а допомога на дітей – у 4-12 разів. Мінімальну пенсію вперше збільшено до прожиткового мінімуму.
  • Важливо підкреслити, що висока соціальна планка у 2005 році була досягнута при збереженні повної макроекономічної стабільності :

    - доходів до бюджету надійшло на 54% більше, ніж у попередній рік. Уже за січень 2006 р. загальний фонд державного бюджету виконано на 109 % і на 38 % збільшено порівняно із січнем попереднього року.
    Резерви Національного банку України зросли на 10 млрд. дол. США або у два рази. Таких темпів зростання та обсягів валютних резервів в Україні ще не було.
    Ми втримали інфляцію (10,3 %) у межах середньої за останні 5 років, зокрема у другому півріччі 2005 р. вона була майже втричі нижчою, ніж за аналогічний період минулого року (відповідно 3,7 % проти 8,4 %).

  • Ефективні кроки нової влади привели до зниження рівня тінізації економіки .
  • Україну почали поважати у світі. Скасовані торговельні санкції з боку США, які дозволяють розширити експорт по 23 товарних позиціях, щороку додатково на суму більше 60 млн. доларів.
  • У 2005 р. було закладено забезпечено надійну фінансову базу для подальшого економічного зростання .

Одне із ключових завдань, які стоять перед країною це реалізація власної місії у світі, консолідація багатоетнічної нації України та формування реалістичної, власної стратегії розвитку.  Вирішувати це питання ми будемо через проведення системи фундаментальних інфраструктурних реформ для творення України як суверенної держави, життя якої визначається європейськими цивілізаційними координатами.

Напрями реформ

1. Перший напрям - формування сучасної системи державного управління , здатної працювати з глобальними процесами, визначати та відстоювати суспільні інтереси.

  • Влада сьогодні змінює свої джерела. Її все меншає у стінах владних будинків. Акцент переноситься на гуманітарні, правові та політичні інструменти, процедури узгодження інтересів та досягнення порозуміння. Влада все більше зміщується туди, де відбувається самоорганізація громад.
  • У новому суспільству має суттєво змінитись і роль опозиції. Не може так бути, щоб опозиція, політична сила, за якою стоять відповідні групи суспільних інтересів, була виключена з політичного діалогу та насолоджувалася лише критикою інших.
  • Політична реформа в Україні не є завершеною. Цілі політичної реформи не зводяться лише до перерозподілу  повноважень у трикутнику «президент – парламент – уряд».
  • Кадрова політика. Державна служба перестає бути місцем отримання адміністративної ренти, але вона ще не стала престижною професією. Ми маємо допустити до державної служби вольові, ініціативні кадри нової генерації. Це і є наш головний ресурс.

2. Другий стратегічний напрям формування інтелектуально орієнтованої економіки, тобто економіки у якій домінують високотехнологічні підприємства, які створюють нові продукти та послуги. 

  • Наш стратегічний орієнтир, це поступове позбавлення переважно сировинного характеру зовнішньоекономічних взаємин, інакше країна перетвориться на промислово-технологічну периферію світу.
  • Інтеграція у світовий економічний простір вимагає підвищення частки інноваційної продукції та збільшення обсягів надання високотехнологічних послуг. Для цього ми повинні значно більше вкладати у людські ресурси, підвищення їх кваліфікації, дослідження і розробку нових технологій.
  • Утвердження України, як регіонального лідера. Україна не лише поділяє європейські цінності, а й сприяє їхньому впровадженню в регіоні Нова регіональна політика України стає одним із ключових елементів європейської та євроатлантичної інтеграції нашої держави.

3. Третій стратегічний напрям - поліпшення якості життя громадян, консолідація суспільства та відродження духовних цінностей нації.

  • Україна започатковує державну політику, орієнтовану на підвищення економічних, соціальних та гуманітарних стандартів життя для кожного громадянина. Особливу увагу ми вже приділяємо нашому майбутньому – дітям.
  • Житлово-комунальне господарство є однією з пріоритетних сфер нашої політики . Для забезпечення надійної роботи систем тепло- і водопостачання, підвищення стандартів якості надання послуг необхідна нова політика ціноутворення, демонополізація галузі, економічне заохочення енерго- та ресурсозбереження, ринкові умови у роботі цієї галузі.
  • У бюджеті 2006 року зроблено низку новітніх кроків, які вказують на кардинальні зміни у бюджетному процесі. Це зниження кількості податків, зменшення розміру ставок, розширення податкової бази, обмеження кількості податкових пільг. В основу проведення податкової реформи необхідно закласти основне правило – податки повинні бути зрозумілими, стабільними та низькими, але платити їх зобов'язані всі.

 

Національні програми розвитку

 

Основні цілі, які планується досягти:

  • підвищення якості життя громадян;
  • утвердження ефективної економіки «знань»;
  • розбудова справедливої і прозорої системи влади.

 

1. Програма реформування судової системи і правоохоронних органів

  • В Україні, як і в інших демократичних країнах, суд має стояти врівень, якщо не вище інших гілок влади. З цією метою маємо створити належні умови для діяльності суддів, у першу чергу щодо їх повноцінного фінансування.
  • удосконалення підбору суддівських кадрів, підвищенню вимог щодо їх підготовки та досвіду роботи. Громадськість матиме засоби контролю за добором кандидатур на посади суддів.

2. Програма боротьби з корупцією та реформування системи органів державної влади

  • Програма передбачає удосконалення системи декларування та перевірок майна, доходів на відповідність рівню споживання вищими посадовими особами , запровадження незалежного моніторингу стану поширення корупційних діянь.
  • Законодавче розмежувати політичних та адміністративних функцій в системі виконавчої влади. Відмежування політичних посад від сфери цивільно-державної служби, встановлення правових механізмів захисту службовців від незаконних політичних впливів стане твердим правилом.
  • впровадження нових організаційних форм та стандартів якості послуг; удосконалення механізмів правового захисту громадян у відносинах з органами влади.

3. Програма «Здоров'я нації»

  • Пріоритетне завданням — не лікування хвороби, а її профілактика . А це означає перехід до сімейної медицини, перенесення акценту на профілактичні та оздоровчі методи, ранню діагностику, сприяння здоровому способу життя.
  • Перегляд гарантованого рівня медичних послуг для різних категорій населення , щоб бідні громадяни не були фактично позбавлені медичної допомоги.
  • Впровадження нових фінансових та управлінських механізмів для вирішення проблем соціальних хвороб та інфекційних захворювань, а також технологічну модернізацію і розвиток системи підготовки кадрів та досліджень.
  • Завдання найближчого часу – вжити реальних заходів для зменшення кількості захворювань на ВІЛ-інфекцію/СНІД, туберкульоз, онкологічні та серцево-судинні захворювання.

4. Програма «Конкурентна освіта»

  • Передбачає підвищення доступу до якісної освіти, у тому числі шляхом цільової підтримки обдарованих дітей , дітей із малозабезпечених родин.
  • Розвиток освітянських закладів у  сільській місцевості та малих міст з урахуванням демографічних чинників, тенденцій на ринку праці, перспектив соціально-економічного розвитку регіонів.
  • Нове завдання, яке диктує час, це створення в Україні сучасної системи безперервної освіти «навчання протягом життя».
  • З метою відродження інтересу до наукового пізнання, сприяння зростанню висококласних фахівців буде впроваджено механізм цільових грантів для молодих вчених.
  • Критерієм ефективності державних інвестицій в науку буде не кількість кандидатів і докторів наук, а зроблені ними відкриття глобального масштабу, інноваційні ідеї комерціалізовані на світових ринках.

5. Програма «Відродження села»

  • Створення єдиного реєстру землі та об'єктів нерухомості, державного земельного кадастру , видачу державних актів на право власності на земельні ділянки.
  • Ціноутворення. Подолати диктат посередника ми плануємо шляхом  наближення системи торговельних бірж та інших ринкових інститутів до виробника , що дасть можливість селянинові отримати гідну ціну за його продукцію.
  • Окремий акцент програми – створення достойних умов життя в сільській місцевості. Для закріплення молоді на селі буде передбачено окремий соціальний пакет на основі державного контракту з випускниками вузів. Йдеться про надання пільгового кредиту на житло і так звані «підйомні» при першому працевлаштуванні.
  • Наступним кроком у рамках програми стане збільшення частки оплати праці в структурі витрат на виробництво сільськогосподарської продукції з нинішніх 15% до 33% у найближчі роки. Це наблизить заробітну плату селян до середньої по Україні.

6. Програма розвитку високих технологій

Рецепт українського технологічного прориву у відмові від хибного уявлення про вирішальну роль чиновника у створенні інновацій. Функція держави – створити зрозумілі і справедливі правила гри.

  • Важливо створити якісно нові конкурентні переваги : розвинену інфраструктуру,  кваліфіковані кадри, ефективне державне управління. Вигідне географічне становище та дешева робоча сила вже не є, факторами, привабливими для серйозних інвесторів.
  • Суттєве скорочення дорогих бюрократичних процедур започаткування бізнесу та тривалих митних процедур. Найближчим часом законопроекти, що врегулюють ці проблеми, будуть подані на розгляд Верховної Ради.
  • Започаткування проекту під робочою назвою «Українська Силіконова долина». У рамках цього проекту на базі академічних установ та університетів 5-ти регіонів України будуть створені міжнародні технологічні центри. Мета: поєднати наукові відкриття та комерційні можливості. У результаті ми розраховуємо лише на старті отримати 100 млн. дол. приватних інвестицій протягом перших років та понад 1,5 тисячі нових робочих місць.

7. Програма підвищення енергоефективності української економіки

  • Механізмами її реалізації є реформа житлово-комунального господарства на засадах конкуренції , впровадження енергоаудиту в побутовій сфері та на виробництві.
  • Підвищення ефективності енергоспоживання та диверсифікація постачання енергоносіїв – це ключові тези програми. У результаті реалізації комплексу заходів плануємо зменшення енергоспоживання вже протягом найближчого року на 10%.
  • Третій ключовий момент програми — диверсифікації джерел постачання та шляхів транспортування енергоносіїв, через прискорену реалізація міжнародних енергетичних проектів (“Одеса-Броди” тощо).

 

План дій щодо проведення народної політичної реформи

•  Створити Конституційну комісію з представників політичних сил, громадськості, неурядових організацій, органів місцевого самоврядування, науковців, експертів з метою вироблення проекту нової редакції Конституції України.

•  Провести всенародне обговорення виробленого проекту . Для цього проект нової редакції Конституції, напрацьований Конституційною комісією, винести на всеукраїнський референдум .

•  Розробити та прийняти низку законодавчих актів, які розвинуть конституційні норми та забезпечать  ефективну дію нової політичної моделі. Це, насамперед,  закони про Кабінет Міністрів України, Президента України, Регламент Верховної Ради України та інші.

 

Читайте також

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 1007-го дня війни

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 1005-го дня війни

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 1003-го дня війни

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 1002-го дня війни

Уряд спростив механізм призначення житлових субсидій: хто має право на субсидію в 2024-2025 роках

Запорізька область в рекордні строки подолала наслідки масованих ворожих атак на енергомережі

Запорізька область – UNICEF: спільні зусилля для підтримки освіти та молодіжних ініціатив

Діалог влади та бізнесу: працевлаштування ветеранів

Фермери Запорізької области отримали рукави для зберігання зерна

Засідання науково-експертної екологічної ради при Запорізькій ОДА присвятили практиці управління медичними відходами

Цьогоріч держава вперше покриває витрати на лікування безпліддя

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області на 26.11.2024