В області проводиться регіональне моніторингове дослідження якості освіти, підсумки якого були розглянуті на колегії Департаменту освіти та науки, молоді та спорту облдержадміністрації.
Відповідно до Концепції моніторингу у Запорізькій області критеріями ефективності якості освіти визначені якість основних освітніх умов та освітнього процесу.
У поточному році особлива увага була приділена моніторингу якості шкільної природничо-математичної освіти (математика, фізика, біологія, географія) учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Дослідження проводились у восьмих та одинадцятих класах шкіл регіону.
Так, початковий рівень володіння знаннями з математики виявлено у 10% учнів, середній – у 42,2%, достатній у 31,4% та високий у 16,4%. З фізики – початковий рівень виявлено у 12,6%, середній - у 43,4%, достатній – у 33,5%, високий – у 10,5%. Початковий рівень знань з біології отримали 5,8 % восьмикласників, середній - 40 %, достатній – 42,3 %, високий у 11,9%. З географії початковий – 10,1% учнів, середній – 39,7 %, достатній – 41,2 %, високий – 9%.
Аналіз отриманих у процесі моніторингу фактів свідчить про те, що учні усвідомлюють, що математична й біологічна освіта є важливою складовою загальноосвітньої підготовки.
Разом з тим експертиза планів роботи районних (міських) методичних об’єднань (центрів) вчителів математики, фізики, хімії, біології, географії виявила певні недоліки: шаблонність у постановці завдань методичної роботи та відсутність динаміки у роботі з молодими фахівцями. Саме цим аспектам у подальшій роботі необхідно приділити особливу увагу, наголошувалось на колегії.
Також був проведений моніторинг превентивного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах та соціалізації учнів 11-х класів. Так, згідно з результатами самооцінки, 20 районів та міст області оцінюють рівень своєї роботи в даному напрямку як високий, 11 - вважають, що їх робота з превентивного виховання ведеться на достатньому рівні.
За результатами опитування старшокласників встановлено, що підлітки володіють сукупністю знань і умінь, які необхідні для соціальної діяльності та мають необхідні якості, що забезпечують адаптацію особистості у суспільстві та сприяють їх самовизначенню і самореалізації.
Управління у справах преси та інформації