Доводжу до вашого відома та прошу керуватися таким. Верховна Рада України 10 січня 2006 року прийняла Постанову "Про відставку Прем'єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України", якою, негативно оцінивши діяльність Уряду, з посиланням на пункт 12 частини першої статті 85 Конституції України відправила у відставку Прем'єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України та доручила відправленому у відставку Кабінету Міністрів України виконувати свої повноваження до початку роботи новосформованого Кабінету Міністрів України.
Це рішення прийнято Верховною Радою України з порушенням вимог статей 6, 8, 19, 85, 87, 115 Конституції України.
Право Верховної Ради України вирішувати питання про відставку Уряду або окремих його членів, як будь-яке інше повноваження парламенту, має бути реалізоване виключно на підставі та у спосіб, що передбачені Конституцією України.
Основним Законом України передбачено два способи реалізації такого права.
Перший - прийняття Верховною Радою України в порядку, визначеному статтею 87 Конституції України, резолюції недовіри Кабінету Міністрів України, що за статтею 115 Конституції має наслідком відставку всього складу Уряду. Підставою для розгляду такого питання Верховною Радою України є відповідна пропозиція Президента України або не менш як 150 народних депутатів України. Таких пропозицій до Верховної Ради України внесено не було.
Другий спосіб - прийняття Верховною Радою України відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України рішення про задоволення заяви Прем'єр-міністра України про його відставку, поданої ним згідно зі статтею 115 Конституції України. Така заява Прем'єр-міністром України не подавалась.
За статтею 152 Конституції України правові акти визнаються Конституційним Судом України неконституційними, якщо порушено встановлену Конституцією України процедуру їх розгляду, ухвалення.
У зв'язку з цим мною підготовлено звернення до Конституційного Суду України з поданням про визнання Постанови Верховної Ради України "Про відставку Прем'єр-міністра України, членів Кабінету Міністрів України" неконституційною. Однак дане звернення не може бути розглянуте, оскільки з вини Верховної Ради України роботу Конституційного Суду України заблоковано.
Зважаючи на вищевикладене наголошую, що Кабінет Міністрів України продовжує виконувати свої повноваження, є повністю легітимним і дієздатним аж до формування нового складу Кабінету Міністрів України, обраною новою Верховною Радою України.
В.ЮЩЕНКО