Протягом минулого року спеціалісти інспекції з захисту прав споживачів у Запорізькій області здійснили 1056 перевірок підприємств, організацій та суб’єктів господарювання усіх форм власності. Порушення вимог було виявлено у 100% - тобто у всіх.
Про це повідомив начальник інспекції Дмитро Сухінін.
- Протягом минулого року ми перевірили 1056 підприємств, порушення були зафіксовані на кожному з них. Так, у 934 випадках реалізовувались товари без відповідних супровідних документів, у 682 - відсутня своєчасна, доступна, достовірна та необхідна інформація про товар, 79 підприємств реалізували товар, який не відповідав вимогам нормативних документів. Загальна сума штрафів, накладених управлінням за порушення законодавства про захист прав споживачів за минулий рік, становить 1,4 млн.грн., - повідомив Дмитро Сухінін.
За минулий рік до адміністративної відповідальності інспекцією притягнуто 1075 осіб, на яких накладено адміністративних штрафів на суму 333,2 тис.грн. За порушення законодавства про захист прав споживачів до суб’єктів господарювання застосовані адміністративно-господарські санкції на суму 1,1млн.грн.
Серед основних видів порушень - відсутність доступної, достовірної інформації для споживачів, документів, які підтверджують якість та безпеку товарів та послуг, а також документів, які підтверджують факт надання послуги або продажу товару.
- З перевіреної продукції бракується кожна третя пляшка горілки, напоїв та мінеральних вод, майже половина овочів та фруктів, кожна четверта тонна хлібобулочних і ковбасних виробів, масла вершкового, риби і морепродуктів. Серед непродовольчих товарів - майже кожна друга дитяча іграшка, третя частина трикотажних виробів та виробів текстильної галантереї, майже кожна друга пара взуття,, кожна третя одиниця посуду, електропобутових товарів, як таких, що не відповідали вимогам нормативних документів або реалізувались без супровідних документів, чим порушували права споживачів на належну якість та безпеку товарів, - зазначив Дмитро Сухінін.
Торік до інспекції з захисту прав споживачів звернулись 992 споживача, у 950 випадках їхні вимоги були задоволені. За даними спеціалістів, залишається великою кількість заяв на якість непродовольчих товарів імпортного виробництва, в тому числі: складної побутової техніки, мобільних телефонів та взуття. Також багато скарг надходить на виробників метало-пластикових вікон, меблів, послуги сервісних центрів та послуги ЖКГ.
Залишається великою кількість звернень щодо надання платних послуг: протягом минулого року до інспекції надійшло 567 заяв, з них 228 – на житлово-комунальні послуги.
За скаргами та заявами споживачів спеціалісти здійснили 124 перевірки, за результатами яких заявникам було повернено 339,3 тис. грн. за придбані неякісні товари та надані в неповному обсязі або неякісні послуги.
До громадської приймальні інспекції протягом року звернулося 2087 осіб, 2013 звернень було вирішено на користь споживачів.
Юридичний сектор інспекції постійно надає консультації та правову допомогу споживачам. Тільки за 2011 рік було підготовлено та подано до судів 74 позовні заяви про відшкодування матеріальних збитків та моральної шкоди, з них 24 позовні заяви задоволено, загальна сума відшкодування матеріальних збитків та моральної шкоди за рік склала 146,6 тис.грн.
Минулого року в області було ініційовано створення в місцевих державних адміністраціях, органах місцевого самоврядування структурних підрозділів з питань захисту прав споживачів. Відповідні підрозділи вже створено у Мелітополі, Бердянську, Енергодарі та Кам’янсько-Дніпровському районі.
Управління у справах преси та інформації