Минулого року видатки загального фонду Державного бюджету на фінансування та утримання місцевих органів виконавчої влади Запорізької області становили 80 млн.грн., що на 1,4% менше, ніж торік. При цьому облдержадміністрації вдалося закрити всі питання з виплати зарплати працівникам місцевих органів виконавчої влади, розрахуватися за спожиті енергоносії та інші комунальні послуги. Заради економії обласній владі довелося повністю відмовитися від капітальних видатків.
Про це повідомив перший заступник голови обласної державної адміністрації Віктор Ємельяненко під час брифінгу з журналістами.
- У межах надходжень по загальному та спеціальному фондах Державного бюджету України минулого року було повністю забезпечено виконання повноважень, визначених для апарату облдержадміністрації, 20-ти структурних підрозділів ОДА та 20 районних державних адміністрацій. Видатки загального фонду на 2011 рік становили 80 млн.грн., що на 1,4% менше, ніж у 2010 році, та вдвічі менше від мінімальної потреби. Касове виконання становить 79,7 млн.грн., - зазначив Віктор Ємельяненко.
З цієї суми 87% (51,4 млн.грн.) було витрачено на заробітну плату із нарахуваннями (середньомісячна зарплата одного штатного працівника становить 1,7 тис.грн.), ще 8% (5,9 млн.грн.) пішло на оплату енергоносіїв та інших комунальних послуг, 5% - на інші поточні видатки: придбання товарів та послуг, витрати на службові відрядження, навчання кадрів тощо.
- У межах спеціального фонду за рахунок власних надходжень бюджетних установ повністю забезпечується діяльність управління капітального будівництва облдержадміністрації, частково - діяльність інспекції Державного технічного нагляду облдержадміністрації, Державного архіву Запорізької області. Усього надходження на 2011 рік за спеціальним фондом були заплановані в обсязі 6,1 млн.грн., що вдвічі менше, ніж у 2010 році, з них використано лише 66% від плану. Капітальні видатки по спеціальному фонду планувалися на окремо визначені цільові заходи за рахунок державних субвенцій до місцевих бюджетів на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів, - повідомив Віктор Ємельяненко.
За словами начальника Головного фінансового управління ОДА Сергія Медвідя, в останні роки обсяги видатків на утримання місцевих органів виконавчої влади зменшуються, а для більш яскравого порівняння він надав журналістам показники за 2008 та 2011 роки.
- У 2008 році затверджені бюджетні асигнування складали 90,6 млн.грн, минулого ж року було виділено лише 80 млн.грн. Зменшення відбулося за рахунок зниження додаткових виплат – премій та надбавок держслужбовцям, повній відмові від капітальних видатків, а також значному зменшенню інших поточних видатків. Так, якщо в 2008 році на заробітну плату з нарахуваннями було витрачено 75,4 млн.грн., то у 2011 – 69,6 млн.грн. Сума поточних видатків зменшилась більше, ніж у два рази - з 9,4 до 4,4 млн.грн. При цьому штатна чисельність працівників місцевих органів влади практично не змінилася, - зазначив Сергій Медвідь.
Одне з головних питань, що цікавило журналістів – скільки ж заробляють працівники місцевих органів влади та чи вигідно бути держслужбовцем. За словами Віктора Ємельяненка, зараз в Україні складне економічне становище, і посадовці просто не мають морального права отримувати великі зарплати, тож заздрити держслужбовцям через високі зарплати не доводиться.
- Звісно, нам хотілося б підвищити рівень зарплатні держслужбовців, і ми сподіваємося, що це тільки питання часу, але коли Україна знаходиться в складному економічному становищі і важко кожному громадянину України, не можна збільшувати зарплату тільки тим, хто працює в органах влади. Цей рік - переламний для України, і наше головне завдання – підтримка незахищених верств населення, а про посадовців буде йти мова, коли ситуація стабілізується, - зазначив Віктор Ємельяненко.
Середня зарплата працівників апарату ОДА становить 2,7 тис.грн., структурних підрозділів ОДА – 1,9 тис.грн., апарату райдержадміністрацій – 1,8 тис.грн., а районних структурних підрозділів – 1,5 тис.грн. Значно більшу зарплатню отримують працівники органів місцевого самоврядування – її середній розмір 2,7 тис.грн.
- Звісно, більшість людей цікавить, яку зарплатню оримують люди, які займають керівні посади. Це ні для кого не таємниця, інформація є в загальному доступі. Так, оклад голови ОДА становить 5,6 тис.грн., голови райдержадміністрації – 3,1 тис.грн. Заступники голови ОДА отримують оклад у розмірі віж 4,3 до 5 тис.грн., а заступники голови РДА – від 2,8 до 3 тис.грн. Що ж стосується керівників структурних підрозділів ОДА, їм нараховується оклад у розмірі від 2,6 до 2,8 тис.грн., у районах люди, що займають аналогічні посади, отримують оклад у розмірі 1,4 тис.грн. Найменші оклади мають головні та провідні спеціалісти: їм нараховується лише 1,07 тис.грн. Звісно, держслужбовцям окремо нараховують надбавки за вислугу років та за ранг, але навіть якщо брати по максимуму, оклад збільшиться на 1 тис.грн., - повідомив Сергій Медвідь.
Підбиваючи підсумки стану фінансування та утримання місцевих органів виконавчої влади у 2011 році за рахунок коштів Держбюджету, Віктор Ємельяненко зазначив, що минулий рік закінчився успішно, і всі поставлені перед владою завдання було виконано.
- За підсумками виконання базових показників діяльності у 2011 році основні завдання і функції виконані місцевими державними адміністраціями області відповідно до головної мети діяльності в умовах неритмічного і неповного фінансування, жорсткої економії бюджетних коштів, оптимізації штатної структури та витрат, встановлених законодавством вимог та обмежень щодо витрачання бюджетних коштів, - зазначив Віктор Ємельяненко.
Наприкінці брифінгу посадовець відзначив, що поточний рік для Запорізької області почався успішно: за перші два місяці всі бюджети області виконано та перевиконано.
- Підбиваючи підсумки роботи за два перших місяці поточного року, ми дійшли оптимістичного висновку: зараз все йде за планом, всі бюджети області виконано та перевиконано. У порівнянні з аналогічним періодом 2011 року приріст бюджету становить 18% і продовжує нарощуватися. Протягом року буде зростати розмір соціальних виплат та мінімальних зарплат. Крім того варто відзначити, що цей рік незвичайний: ми отримали великі субвенції у розмірі 156 млн.грн, ця сума задекларована на міністерському рівні. Зараз нам треба затвердити всі об’єкти, на які будуть витрачені ці гроші, і ми зможемо перейти до освоєння субвенцій, - підсумував Віктор Ємельяненко.
Управління у справах преси та інформації