Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Спільний Проект Європейського союзу та Програми розвитку ООН "Місцевий розвиток, орієнтований на громаду"

Спільний Проект Європейського союзу та Програми розвитку ООН "Місцевий розвиток, орієнтований на громаду"

26 квітня 2011 - 14:30

Історія діяльності Проекту в області

Презентація Проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» у Запорізькій області відбулася в травні 2008, після чого було оголошено конкурс районів. Проект викликав чималий інтерес відвідувачів та місцевої преси, як з огляду на його масштаб (проект підтримуватиме ініціативи громад у 40 населених пунктах Запорізької області), так і з огляду на пріоритети та цілі Проекту, який допоможе громадам сіл, селищ та малих міст покращити умови проживання.

Вже 18 липня 2008 року було затверджено список з 8 районів Запорізької області для участі у проекті «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду». Розгляд заявок та відбір районів відбувся під час робочої наради у центральному офісі Проекту у Києві за участі керівництва Проекту та від обласного підрозділу впровадження Проекту, а також представників Запорізької обласної державної адміністрації та Запорізької обласної ради. За результатами обговорення, для участі в проекті відібрано 8 районів: Бердянський, Великобілозерський, Гуляйпільський, Куйбишевський, Новомиколаївський, Пологівський, Приморський, Чернігівський. До резервного списку увійшли Василівський та Михайлівський райони.

В серпні 2008 в кожному з відібраних районів пройшов семінар, де було представлено умови спів праці та спів фінансування проекту. За результатами проведення цих семінарів, Запорізький обласний підрозділ впровадження Проекту протягом серпня 2008 року отримував від сільських, селищних та міських рад - претендентів на участь у Проекті заявки установленої форми, в яких необхідно було прописати проблемні аспекти життя сільської громади згідно п'яти пріоритетів Проекту.Розгляд заявок та конкурсний відбір сільських, селищних та міських рад на участь у Проекті відбувався у період 11-19 вересня 2008 року під час робочих нарад у офісі Проекту за участі представників облдержадміністрації.

За результатами обговорень, для участі в проекті відібрано 44 населенні пункти ( http://cba.org.ua/ua/activities/participants ) .

У відібраних населених пунктах перспективи та умови участі у Проекті було представлено безпосередньо кінцевим отримувачам результатів Проекту - громадам – звичайним громадянам, які потребують допомоги. Для цього було організовано та проведено 44 навчально-методичних семінарів у відібраних сільських радах та 44 загальних зборів громад, де мешканці визначали необхідність створення місцевих громадських об'єднань та пріоритетні проблеми, які вони будуть вирішувати за підтримки Проекту ЄС/ПРООН.

Пройшовши шляхи державної реєстрації, постановки на облік у державних органах, створивши в структурі своїх громад актив, тендерний комітет, функціональну (інженерну) групу, представники кожної громадської організації перед тим, як розробити свій власний проект та подати його на розгляд до керівництва Проекту, пройшли певні навчання за такими темами:

- Управління громадською організацією; - Спільне планування; - Ведення бухгалтерського обліку ГО; - Написання проектів; - Впровадження проектів; - Спільне оцінювання та громадський аудит; - Прийняття об'єкту на баланс. Отримавши теоретичний ресурс від ЄС/ПРООН, функціональна група приступила до підготовки кошторисної та технічної документації (мікропроект). На цьому етапі громадські організації отримали практичний досвід щодо роботи з документами дозвільного характеру в сфері господарської діяльності, оскільки ПКД потребувала погоджень органів архітектури, СЕС, МНС тощо. На відповідному етапі суттєву допомогу громадам надавали сільські, селищні ради та структурні підрозділи райдержадміністрацій.

Підготувавши документи, кожна з громадських організацій – партнерів Проекту провела тендер на відбір підрядників або постачальників обладнання та матеріалів.Відбором підрядних організацій, розпочався наступний етап діяльності громадських організацій – партнерів Проекту - безпосередній ремонт або реконструкція об'єктів інфраструктури своїх сел.

З кінця травня 2009 по грудень 2011, відібрані підрядні організації проводили ремонтно-будівельні роботи під наглядом та контролем членів громадських організацій, сільських рад та структурних підрозділів райдержадміністрацій.

Результати діяльності Проекту

За умовами спів фінансування та співпраці, силами громад було відремонтовано або реконструйовано:

  • сільських медичних закладів – 7 (ФАПи, Амбулаторії);
  • вуличне освітлення – 6 сільських рад;
  • системи водопостачання населених пунктів – 17 сільських рад
  • відремонтовано з використанням енергозберігаючих матеріалів закладів освіти 19 (дитячі садки, школи)
  • закуплено шкільних автобусів для сільських рад – 4.

Проте, головним для громад було не отримання коштів, а практичне відпрацювання набутих від Проекту навичок. Кошти від донорів та місцевих бюджетів є лише інструментом відпрацювання власних ініціатив. Так, участь у Проекті для кожної громади сформувало навички самостійного соціального існування, а саме: відпрацювання стратегії розвитку свого села/міста; прийняття громадою самостійних рішень щодо важливих аспектів життя свого населеного пункту; акумуляції власних коштів та пошуку ресурсів з інших джерел; створення системи постійної взаємодії влади та громади у вирішенні спільних питань.

В цілому, партнерами на обласному рівні реалізована стратегія Проекту СВА – «сформовано господарську субкультуру» у свідомості мешканців 44 сільських/селищних рад, тобто започатковано перехід відповідних людей від отримувачів послуг місцевої влади до партнерів в їх наданні та отриманні.

Заходи Проекту СВА у Запорізьікй області 2008-2010 років:

1. Залучено більше ніж 7,6 млн. грн. грантової фінансової допомоги для розвитку інфраструктури сільської місцевості. 2. Створено та зареєстровано 44 громадських об'єднань в яких офіційно більше ніж 6500 членів ГО – підтримуючих постійні зв'язки з органами влади. 3. Реалізовано громадських ініцатив – 53 (ремонти ФАПів, шкіл, водогонів тощо). 4. Проведено 69 тренінгів для громад в яких пройшли навчання 1723 чоловіки - актив ГО. 5. У 8 районах - партнерах створено Ресурсні центри громад в межах штатної чисельності РДА. 6. У 8 районах створено та Форуми Місцевого Розвитку (ФМР), як дорадчо-колегіальні органи громад. 7. Станом на 01.03.10 проведено 111 засідань ФМР. 8. Надруковано та розповсюджено 8125 примірників аналітичної інформації про досягнення Запорізької області. 9. Висвітлення діяльності громад та влади в ЗМІ (печатні засоби, телебачення, радіо) – 207 епізодів.

Читайте також

Державна підсумкова атестація (ДПА) і вступна кампанія – 2025: Верховна Рада України ухвалила зміни до законодавства

Як отримати лікарняний дистанційно

«Врятувати від забуття»: конкурс для молоді, яка хоче дослідити українську історію

Нові вимоги до публічних закупівель: прозорість будівництва за законом № 3988

Радіаційний фон в контрольних точках Запорізької області на 31.10.2024

Впродовж доби окупанти завдали 384 удари по 11 населених пунктах Запорізької області

Запорізька міська рада закликала міста-побратими підтримати План Перемоги України

Як отримати пенсію ВПО, біженцям та людям з ТОТ: роз’яснення від Пенсійного фонду

Звернення Володимира Зеленського наприкінці 980-го дня війни

Українців запрошують поділитися своєю історією стійкості

Новоолександрівська громада Запорізької області отримала пожежну машину від благодійників

Доступні кредити «5-7-9%»: як і для кого працює державна програма