Можливості розміщення продукції місцевих товаровиробників у мережах супермаркетів розглянули учасники засідання обласної координаційної ради з питань розвитку підприємництва, яке провів заступник голови облдержадміністрації Петро Гончарук.
Як повідомив заступник голови ОДА Петро Гончарук, під час однієї із зустрічей глави регіону з представниками малого та середнього бізнесу підприємці порушили питання щодо небажання великих торгівельних мереж співпрацювати з місцевими товаровиробниками. Тож тепер на нараду запросили як товаровиробників, так і представників великих торгівельних мереж у Запоріжжі: «METRO Cash & Carry», «Ашан», «Білла», «АТБ», «Амстор», «Економ +».
- Мета цієї зустрічі – почути позицію кожного та розглянути можливості представлення товарів місцевих виробників у мережах супермаркетів, - зазначив, відкриваючи нараду, П. Гончарук. Також посадовець представив особливого гостя – міжнародного експерта проекту Канада – Україна «Регіональне врядування та розвиток» Ендрю Балагуру, який поінформував присутніх про те, як ця робота організована у провінції Онтаріо (Канада). Зокрема, експерт відзначив, що у 2006 році просування товарів місцевих виробників у мережі супермаркетів почали саме з такої ж наради, як сьогодні.
- Ми зібрали виробників та керівників супермаркетів, щоб допомогти налагодити діалог між ними. Провели моніторинг і дали зрозуміти великим торгівельним мережам, що люди більше підтримують товари, вироблені на їхній території, відповідно ця співпраця принесе обом сторонам тільки користь, - повідомив міжнародний експерт.
Серед основних причин того, що товари місцевого виробника недостатньо представлені на полицях магазинів, декілька. Зокрема, рішення про закупівлю товарів приймається у центральному офісі – у Києві, де тривалий час співпрацюють з певними брендами і не бажають йти на ризик, підписуючи угоди з невідомими товаровиробниками. Крім того, у супермаркетів є основна вимога до виробників – розвинена логістика, адже товар має своєчасно поновлюватись і за цим, як правило, слідкує сам виробник. На жаль, у Запоріжжі тільки декілька місцевих виробників мають відповідний рівень логістики. Тож внаслідок обговорення виникла пропозиція – створити обласний єдиний центр логістики, який надаватиме послуги місцевим товаровиробникам. Цю пропозицію підтримали як запорізькі підприємці, так і представники супермаркетів.
Також Петро Гончарук повідомив, що обласна державна адміністрація найближчим часом оголосить конкурс на представлення запорізьких товарів у супермаркетах.
- Виграє та торгівельна мережа, яка представить на полицях найбільше місцевих товарів. Ми передбачили в обласному бюджеті певну суму, будемо інформувати людей, де можна купити запорізьке, - зазначив посадовець.
За підсумками наради вирішено направити листи у центральні офіси торгівельних мереж, які працюють у нашому регіоні, з проханням врахувати необхідність співпраці з запорізькими товаровиробниками.
Вікторія Гаврилюк, управління у справах преси та інформації