Протягом звітного періоду до облдержадміністрації, у т.ч. через органи влади вищого рівня, надійшло 801 звернення громадян, що на 43,9 відсотка менше порівняно з кількістю звернень за аналогічний період 2021 року(І півріччя 2021 року – 1427 звернень).
Через вищі органи державної влади, до яких звернулися жителі області, надійшло 263 звернення (32,8 відсотка), що на 36,0 відсотків менше порівняно з кількістю звернень за аналогічний період попереднього року (І півріччя 2021 року – 411, або 28,8 відсотка). Проте питома вага цих звернень у порівнянні з відповідним періодом попереднього року збільшилася на 4,0 відсотки. Найбільше звернень надійшло із міністерств та відомств України – 116, проте, у порівнянні з аналогічним періодом минулого року їх кількість зменшилася на 17,7 відсотка (І півріччя 2021 року – 141). Також зменшилася кількість звернень громадян із Офісу Президента України на 47,3 відсотка (88 звернень у І півріччі 2022 року проти 167 у 2021 році), із Апарату Верховної Ради України на 32,7 відсотка (37 звернень у І півріччі 2022 року проти 55 у 2021 році), із Секретаріату Кабінету Міністрів України більш ніж у 2 рази (22 звернення у І півріччі 2022 року проти 48 у 2021 році).
Серед загальної кількості звернень 94,5 відсотка складають заяви (клопотання), 5,4 відсотка – скарги, 0,1 відсотка – пропозиції.
У розрахунку на 10 тис. населення (при середньому показнику по області 5 звернень) найбільш активно до органів влади усіх рівнів зверталися жителі Мелітопольського (8 звернень) та Бердянського (6) районів. На рівні середнього показника надходження звернень у розрахунку на 10 тис. населення зафіксовано у м. Запоріжжя та Запорізькому районі, дещо нижчий показник - у м. Бердянськ, Василівському та Пологівському районах (по 4). Найменше звернень у розрахунку на 10 тис. населення надійшло від жителів м. Мелітополь (2 звернення), м. Енергодара та м.Токмака (по 1).
Кількість повторних звернень становить 6 одиниць, що складає 0,7 відсотка від загальної кількості звернень. Питома вага цих звернень зменшилась на 0,4 відсотка у порівнянні до показника попереднього року (16 звернень, або 1,1 відсотка).
Зменшилася на 32,6 відсотка кількість колективних звернень у порівнянні з показником попереднього року і становить 66 одиниць (8,2 відсотка). З урахуванням колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 4160 громадян (І півріччя 2021 року – 6256).
Громадянами було порушено 866 питань різноманітної тематики (І півріччя 2021 року –1740). Як і завжди найбільше заяв надійшло з питань соціального захисту, які посіли перше місце – 247, або 28,5 відсотка.
На другому місці за актуальністю питання комунального та дорожнього господарства – 149, або 17,2 відсотка від загальної кількості порушених питань.
Серед актуальних у зверненнях громадян до облдержадміністрації слід відзначити питання: охорони здоров’я – 71 (8,2 відсотка), житлової політики – 56 (6,5 відсотка), роботи транспорту та зв’язку – 34 (3,9 відсотка), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 33 (3,8 відсотка), аграрної політики і земельних відносин та праці і заробітної плати – по 24 (2,8 відсотка), освітньої тематики – 22 (2,5 відсотка), діяльності місцевих органів виконавчої влади та діяльності органів місцевого самоврядування – по 20 (2,3 відсотка).
Від найменш соціально захищених верств населення надійшло 209 звернень, або 26,1 відсотка від загальної кількості звернень, зокрема: від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 17, осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи – 147, членів багатодітних сімей та одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 31, дітей війни – 7, ветеранів праці – 6, учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 1. Ці категорії громадян особливо турбують проблеми матеріальної підтримки, медичного забезпечення, оплати житлово-комунальних послуг.
За результатами розгляду звернень громадян до керівництва облдержадміністрації з питання надання матеріальної допомоги на лікування у рамках реалізації Цільової програми соціальної підтримки населення Запорізької області «Назустріч людям» на 2020 – 2024 роки із обласного бюджету виділено одноразову матеріальну допомогу 11 громадянам на загальну суму 22,2 тис. грн.
За зверненням Лушкіної М. щодо надання допомоги у передачі ліків на окуповану територію волонтерами були доставлені Черновалову В.І. вм. Енергодар.
За зверненням Онопко О. вирішено питання щодо влаштування до геріатричного пансіонату м. Запоріжжя внутрішньо переміщеної особи після інсульту.
Загалом за підсумками розгляду звернень надано аргументовані роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушуваних проблем на 585 звернень (73,0 відсотка), вирішено позитивно 18 звернень (2,2 відсотка). Переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон) 167 звернень (20,8 відсотка), не підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону 27 звернень (3,4 відсотка), повернуто авторові відповідно до ст. 5 і 7 Закону 5 звернень (0,6 відсотка).
Протягом звітного періоду на базі КУ «Запорізький обласний контактний центр» ЗОР головою облдержадміністрації, його заступниками та керівником апарату проведено 13 гарячих телефонних ліній спілкування з громадянами, які тимчасово замінюють проведення особистих прийомів відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 02.02.2021 № 50. Таким зручним способом комунікації з керівництвом облдержадміністрації скористався 101 громадянин.
У Запорізький ОВА була створена робоча група, яка займається питаннями дотримання норм Міжнародного гуманітарного права щодо цивільних громадян, які потрапили в полон російських окупантів. Уповноваженою особою Запорізької обласної військової адміністрації з питань дотримання норм міжнародного гуманітарного права Антоніною Шостак були проведені особисті прийоми громадян з питань незаконного утримання цивільних осіб – жителів Запорізької області військами країни-агресора
У зв’язку із військовою агресією російської федерації проти України та запровадженням воєнного стану виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади» призупинено.