Гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації+38 0800 503 508
Гуманітарний штаб Запорізької області

Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях та органах місцевого самоврядування Запорізької області за 2021 рік

21 січня 2022 - 18:07

Інформаційно-аналітична довідка про підсумки роботи зі зверненнями громадян у Запорізькій обласній державній адміністрації, районних державних адміністраціях та органах місцевого самоврядування Запорізької області за 2021 рік.


1. Надходження звернень громадян до обласної державної адміністрації.

Виконуючи основні вимоги Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», з метою оперативного вирішення питань, порушених у зверненнях, задоволення законних вимог заявників, Запорізькою обласною державною адміністрацією забезпечено їх своєчасний, об’єктивний і всебічний розгляд. За наслідками вирішення питань заявникам надаються обґрунтовані письмові відповіді в установлені законодавством строки.

Протягом 2021 року до облдержадміністрації, у т.ч. через органи влади вищого рівня, надійшло 2727 звернень громадян, що на 42,0 % більше порівняно з кількістю звернень за 2020 рік (1920 звернень), що пояснюється запровадженням практики регулярного проведення телефонних гарячих ліній спілкування керівництва облдержадміністрації з громадянами, замість особистих прийомів, які тимчасово призупинено згідно з рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 (протокол № 2) на період дії карантину.

 Із загальної кількості отриманих облдержадміністрацією звернень: 1396 (51,2 %) надійшли поштою, 469 (17,2 %) – електронною поштою, 862 (31,6 %) – на особистих прийомах керівників облдержадміністрації (телефоном).

Від вищих органів державної влади, до яких звернулися жителі області, на розгляд до облдержадміністрації надійшло 780 звернень, що становить 28,6 % від загальної кількості звернень (2020 рік – 725, або 37,8 %). Питома вага таких звернень у порівнянні з відповідним періодом попереднього року зменшилась на 9,2 %.

У 2021 році, як і протягом шести минулих років, найбільше звернень надійшло з Офісу Президента України – 348, проте, у порівнянні з аналогічним періодом попереднього року їх кількість зменшилася на 15,5 % (2020 рік – 412 звернень). Також зменшилася на 21,0 % кількість звернень громадян із Секретаріату Кабінету Міністрів України (90 звернень за 2021 рік проти 114 у 2020 році). Кількість надходження звернень громадян із Апарату Верховної Ради України у порівнянні з показником попереднього року збільшилась на 8,9 % і становить 98 одиниць (2020 рік – 90). При цьому в 2,2 рази збільшилося надходження звернень громадян із міністерств та відомств (244 звернень за 2021 рік проти 109 у 2020 році).

За видами звернень, визначених Законом України «Про звернення громадян», домінують заяви (клопотання) – 92,5 відсотка. Скарги становлять 6,8 відсотка, пропозиції (зауваження) – 0,7 відсотка.

У розрахунку на 10 тис. населення (при середньому показнику по області 16 звернень) найбільш активно до органів влади усіх рівнів зверталися жителі Запорізького (23 звернення), Бердянського (20 звернень), Пологівського районів та м. Запоріжжя (по 18 звернень). Дещо нижчий показник надходження звернень у розрахунку на 10 тис. населення зафіксовано у Василівському (16 звернень) та Мелітопольському (12) районах. Найменше звернень надійшло від жителів м. Токмака (4 звернення).

Протягом звітного періоду до облдержадміністрації надійшло 71 повторне звернення, що складає 2,6 % від загальної кількості звернень за цей період. Їх питома вага майже залишилася на рівні показника попереднього року (2020 рік – 40, або 2,1 %). Найбільше повторних звернень надійшло від жителів м. Запоріжжя (31 звернення) та Запорізького району (21). Аналіз цих звернень свідчить, що основною причиною повторності звернень є незадоволення заявників наданими роз’ясненнями щодо порядку вирішення їх проблем, в тому числі і тих питань, розгляд яких припинено згідно зі ст.8 Закону України «Про звернення громадян», а також питань, що не відносяться до компетенції облдержадміністрації. Деякі громадяни регулярно надсилають звернення до облдержадміністрації без зазначення суті питання (14 звернень Малька В.І.).

За звітний період до обласної державної адміністрації надійшло 181 колективне звернення, що складає 6,6 відсотка від загальної кількості звернень. У порівнянні з попереднім роком кількість цих звернень зменшилася на 19,6 відсотка (2020 рік – 225). Найбільше колективних звернень надійшло від жителів м. Запоріжжя (67 звернень), Василівського та Пологівського районів (по 25). Найменше колективних звернень надійшло від жителів Бердянського (10) району.

Серед 4-х масових (акційних) звернень учасники мирних зібрань вимагали:

зниження тарифів на газо- та електропостачання;

підвищення рівня та якості комунальних послуг, удосконалення тарифної політики управляючих компаній територіальної громади м. Запоріжжя;

відновлення справедливості в питанні виплати пенсій військовим пенсіонерам;

поетапного зниження викидів шкідливих речовин на території

м. Запоріжжя.

З урахуванням колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 31341 громадянин (2020 рік – 21398).

У зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом звітного періоду було порушено 3016 питань різної тематики (2020 рік – 2240).

 Найчастіше у звітному періоді громадяни порушували у своїх зверненнях питання комунального та дорожнього господарства667, або 22,1 % від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зросла порівняно із показниками попереднього року (2020 рік – 393, або 17,5 %). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання щодо незадовільного стану житлового фонду, якості та вартості житлово-комунальних послуг, благоустрою прибудинкових територій, а також неналежного стану доріг.

На другому місці за актуальністю питання соціального захисту 571 , або 18,9 % від загальної кількості порушених питань. Кількість звернень цієї тематики практично не змінилася порівняно із попереднім роком, а їх питома вага зменшилася на 6,1 % (2020 рік – 559, або 25,0 %). Пріоритетним для громадян було питання призначення та виплати субсидії, отримання соціальних виплат та надання адресної грошової допомоги на лікування.

На третьому місці за актуальністю перебувають питання охорони здоров’я 302, або 10,0 % від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань дещо збільшилася порівняно із попереднім роком (2020 рік – 216, або 9,6 %). У цій тематичній групі соціально незахищені категорії громадян найчастіше порушували питання щодо проведення лікування в закладах охорони здоров’я за бюджетні кошти, забезпечення медикаментами за пільговими рецептами, надання роз'яснень щодо отримання щеплення проти COVID-19, роботи МСЕК та порядку вибору лікаря первинної допомоги, а також діяльності медичних закладів.

Питання житлової політики перебувають на четвертому місці – 264, або 8,8 % від загальної кількості порушених питань, що трохи більше порівняно із попереднім роком (2020 рік – 243, або 10,8 %). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання: поліпшення житлових умов, кредитування житлового будівництва, об’єднання мешканців багатоквартирних будинків.

П’яте місце посіли питання аграрної політики і земельних відносин – 198, або 6,6 % від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань зросла порівняно із попереднім роком (2020 рік – 139, або 6,2 %). У цій тематичній групі громадяни порушували питання щодо індивідуального землекористування, оформлення документів на право власності на земельні ділянки, здійснення розрахунків за здані в оренду паї, діяльності окремих сільгосппідприємств.

Серед актуальних у зверненнях громадян до облдержадміністрації слід відзначити питання: роботи транспорту та зв’язку – 178 (5,9 %), діяльності місцевих органів виконавчої влади – 139 (4,6 %), освітньої тематики – 127 (4,2 %), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 120 (4,0 %), діяльності органів місцевого самоврядування – 83 (2,8 %), сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей — 53 (1,8 %), праці і заробітної плати – 47 (1,6 %), екології та природних ресурсів — 41 (1,4 %).

 

Значна частина звернень надійшла до облдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, зокрема:

за категоріями громадян – 678 звернень від пільгових категорій громадян, або 24,9 % від загальної кількості звернень, а саме: від осіб з інвалідністю внаслідок війни, учасників бойових дій – 92, осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи – 405, членів багатодітних сімей та одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 63, дітей війни – 76, ветеранів праці – 28, учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 14;

за соціальним станом – від пенсіонерів 643 звернення, або 23,6 % від загальної кількості звернень за цей період.

Звернення осіб з інвалідністю внаслідок війни (26) та жінок, що мають почесне звання України «Мати-героїня» (3), які надійшли до облдержадміністрації у 2021 році, розглянуто згідно з вимогами Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008.

Голова обласної державної адміністрації та його заступники приділяють особливу увагу вирішенню проблем, з якими звертаються громадяни пільгової категорії та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.     За результатами розгляду звернень громадян до керівництва облдержадміністрації з питання надання матеріальної допомоги на лікування у рамках реалізації Цільової програми соціальної підтримки населення Запорізької області «Назустріч людям» на 2020 – 2024 роки із обласного бюджету виділено одноразову матеріальну допомогу 43 громадянам на загальну суму 69,659 тис. грн.

Загалом на підставі рішення комісії з питань надання адресної грошової допомоги громадянам, які опинилися в складних життєвих обставинах, допомогу з обласного бюджету надано 5741 громадянину на загальну суму 12110,634 тис. грн.

Найбільш проблемні питання громадян було розглянуто керівництвом облдержадміністрації на засіданнях робочих груп (комісій) та нарадах, зокрема, які стосувалися:

  • конфліктної ситуації навколо будівництва Біляївського каолінового кар’єру поблизу м. Вільнянська (проведено 10 засідань робочої групи);
  • підвищення тарифів на природний газ та електроенергію, відновлення пільг для населення;
  • розгляду численних скарг на дії працівників ПАТ «Запоріжгаз» стосовно тривалого відключення газопостачання у житлових будинках та якості обслуговування;
  • підтримки малого та середнього бізнесу за умов посилення карантинних обмежень;
  • відновлення водопостачання у населених пунктах Степненської сільської ради Запорізького району;
  • стану обслуговування автоперевізниками автобусних маршрутів та забезпечення перевезень пільгових категорій громадян.

Загалом за підсумками розгляду звернень надано аргументовані роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушуваних проблем на 2367 звернень (86,8 %), задоволені законні вимоги громадян за 135 зверненнями (5,0 %), переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» (далі Закон) 47 звернень (1,7 %), не підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону 67 звернень (2,5 %), повернуто авторові відповідно до ст. 5 і 7 Закону 23 звернення (0,8 %), решта перебуває у стадії розгляду.    

Також облдержадміністрацією забезпечено взаємодію з комунальною установою «Запорізький обласний контактний центр» Запорізької обласної ради (далі - Центр) щодо оперативного опрацювання звернень, які надходять на «гарячу» телефонну лінію облдержадміністрації.

Протягом звітного періоду до Центру надійшло 20346 звернень, що на 23,1 % менше показника попереднього року (2020 рік 26463), з них 2673 звернення надійшли з Національного контактного центру протидії COVID-19.

Крім того, у звітному періоді Центром опрацьовано 27069 звернень, які надійшли з Державної установи «Урядовий контактний центр», що на 19,3 % більше у порівнянні з відповідним періодом попереднього року (2020 рік – 22688).

Пріоритетними у зверненнях громадян на гарячі лінії Уряду та облдержадміністрації були питання комунального та дорожнього господарства (21,1%), епідеміологічної ситуації, спричиненої вірусом COVID-19 (17,1 %), соціального захисту (17,0 %), житлової політики (14,2 %) та охорони здоров’я (8,2 %).

 

2. Надходження звернень громадян до районних державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування Запорізької області

        Протягом звітного періоду до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування Запорізької області надійшло більше 92,3 тис. звернень, що на    11,2 відсотка більше порівняно з попереднім роком (2020 рік – 83,0 тис. звернень). Із загальної кількості звернень 54,0 тис. (58,5 %) надійшли поштою, 38,3 тис. (41,5%) подано на особистих прийомах.

 При цьому слід зазначити, що незважаючи на діючі карантинні обмеження, кількість звернень, що були подані на особистих прийомах до усіх органів влади області разом, збільшилася у порівнянні з попереднім роком на 20,4 відсотка.   Для відновлення більш активного безпосереднього спілкування керівництва органів місцевої влади із заявниками у 2021 році був розглянутий варіант тимчасової заміни на період дії карантину особистих прийомів гарячими телефонними лініями у кількості, передбаченій Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008.

        Переважна частина звернень надійшла до органів місцевого самоврядування – 88,3 тис., або 95,7 відсотка від загальної кількості звернень усіх звернень до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області. Із них найбільше звернень надійшло до міських рад – 30,8 тис. (33,4%), селищних рад – 27,3 тис. (29,6 %) та сільських рад – 22,4 тис. (24,3 %).

          До місцевих державних адміністрацій області упродовж 2021 року надійшло 4,0 тис. звернень, або 4,3 відсотка від загальної кількості усіх звернень до місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування області. Із них:

  •  до обласної державної адміністрації – 2,7 тис. звернень (2,9 %);
  •  до районних державних адміністрацій – 1,3 тис. звернень (1,4%).

 

 У 2021 році у середньому по області на 10 тис. населення припадало 557 звернень громадян до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, проти 494 звернень у 2020 році. Проте, по деяких територіях цей показник суттєво перевищує середній по області.

 Найбільше звернень у розрахунку на 10 тис. населення надійшло від жителів Бердянського (1841 звернень), Запорізького (1549) та Мелітопольського (1199) районів.

Найменше звернень у розрахунку на 10 тис. населення надійшло від жителів міст Мелітополя (159 звернень), Запоріжжя (261), Енергодара (264), Токмака (303), Бердянська (435) та Василівського району (389).

Упродовж 2021 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування надійшло 2288 повторних звернень громадян (2,5 %), що у порівнянні з попереднім роком більше на 30,8 відсотка, проте їх питома вага майже не змінилась (2020 рік – 1749 звернень, або 2,1 %). Із загальної кількості повторних звернень по області 58,6 відсотка звернень надійшло до міських рад міст обласного значення. Беззаперечним «лідером» за кількістю повторних звернень, як і у попередні роки, залишається виконавчий комітет Запорізької міської ради (1178 звернень, або 51,5 % від загальної кількості повторних звернень). Ці тенденції аналогічні показникам 2020 року.

Найвищий показник повторності серед районів мають Запорізький (256 звернень) та Мелітопольський (156) райони.

          Протягом 2021 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування надійшло 2524 колективних звернення (3,5%), що у порівнянні з попереднім роком менше на 13,1 відсотка (2020 рік – 2904, або 3,5 %). Найбільше колективних звернень надійшло від жителів м. Запоріжжя (514 звернень), м. Бердянська та Пологівського району (по 221).  

 

Протягом 2021 року до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області надійшло 19764 звернень від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки, з них:

  • від учасників та інвалідів війни, учасників бойових дій – 3582 звернення (3,9 %) ;
  • від осіб з інвалідністю І, ІІ, ІІІ групи – 5583 звернення (6,0 %);
  • від ветеранів праці – 2261 звернення (2,4%);
  • від дітей війни –3479 звернень (3,8 %);
  • від членів багатодітних сімей та одиноких матерів, матерів-героїнь – 4600 звернень (5,0%);
  • від учасників ліквідації наслідків аварії на ЧАЄС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 259 звернень (0,3%).

          Питома вага звернень цих категорій громадян у 2021 році склала 21,4 відсотка від загальної кількості звернень за цей період, що у порівнянні з попереднім роком менше на 3,2 відсотка (у 2020 році – 20438, або 24,6 %).

          У зверненнях до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування області громадяни порушили 93,2 тис. різноманітних питань, що на 11,1 відсотка більше показника попереднього року (2020 рік – 83,9 тис. питань).

На першому місці перебували питання аграрної політики і земельних відносин – 25,0 тис., або 26,8 відсотка від загальної кількості питань, що на 51,4 відсотка більше показника попереднього року (2020 рік 16,5 тис. звернень, або 19,7%). Найчастіше зазначені питання громадяни порушували у зверненнях до селищних (9,6 тис. звернень ), сільських (8,7 тис.) та міських (6,3 тис.) рад. Найбільше звернень цієї тематики порушували жителі Бердянського (7,3 тис. звернень), Запорізького (6,8 тис.) та Мелітопольського (5,6 тис.) районів.

Друге місце за актуальністю посіли питання соціального захисту 17,3 тис. звернень цієї тематики, або 18,6 відсотка від загальної кількості питань, що на 20,8 відсотка менше показника попереднього року (2020 рік – 21,8 тис. звернень, або 26,0 %). Найчастіше зазначені питання громадяни порушували у зверненнях до сільських (5,6 тис. звернень), селищних (5,2 тис.) та міських (4,8 тис.) рад. У розрізі територій найбільше питань цієї тематики порушувалося у зверненнях жителів Мелітопольського (4,0 тис. звернень), Запорізького (3,3 тис.), Бердянського та Пологівського (по 2,1 тис.), Василівського (1,3 тис.) районів та м. Мелітополя (1,2 тис.).

        На третьому місці за актуальністю перебувають питання комунального господарства – 12,4 тис. (13,3 %), кількість звернень цієї тематики майже не змінилась у порівнянні з показником попереднього року (2020 рік 12,7 тис. звернень, або 15,1 %). Найчастіше зазначені питання громадяни порушували до міських рад (6,8 тис. звернень) та районних адміністрацій Запорізької міської ради (2,6 тис.). У розрізі територій найбільше питань цієї тематики порушувалося у зверненнях жителів міст Запоріжжя (2,7 тис. звернень),Бердянська (1,8 тис.) та м. Мелітополя (1,0 тис.).

Питання житлової політики у зверненнях громадян за актуальністю посідають           четверте місце – 5,8 тис. (6,2 %), що майже дорівнює показнику попереднього року (2020 рік 5,6 тис. звернень, або 6,6 %). Найбільша кількість звернень з цих питань надійшла від жителів м. Запоріжжя (2,3 тис. звернень).

Серед актуальних у зверненнях громадян до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування слід відзначити питання

охорони здоров’я – 5,0 тис. звернень (5,4%), роботи транспорту та зв’язку –2,4 тис. звернень (2,5 %), сімейної та гендерної політики, захисту прав дітей – 1,8 тис. звернень (2,0%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 1,5 тис. звернень (1,6 %), праці і заробітної плати, охорони праці 1,2 тис. звернень (1,3 %), освітньої тематики – 1,1 тис. звернень (1,2%).

Аналіз результативності розгляду звернень громадян до місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування свідчить, що загалом за підсумками 2021 року було вирішено позитивно 47,4 тис. звернень, що становить 51,4 відсотка від загальної кількості звернень. Найбільш високі показники позитивно вирішених звернень громадян мають селищні (19,3 тис. звернень, або 40,8 %), сільські (15,2 тис., або 32,1%) та міські (9,6 тис., або 20,2 %) ради. У розрізі територій найбільші показники позитивно вирішених звернень мають Запорізький (16,7 тис. звернень), Мелітопольський (9,0 тис.), Бердянський (6,7 тис.) та Пологівський (5,1 тис.) райони.

 

3. Забезпечення виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування»

       На виконання вимог Указу Президента України від 07.02.2008 №109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ) здійснюється постійний контроль за організацією роботи зі зверненнями громадян в структурних підрозділах облдержадміністрації, районних держаних адміністраціях та органах місцевого самоврядування Запорізької області.

Забезпечено щоквартальне звітування керівників структурних підрозділів облдержадміністрації, голів райдержадміністрацій, посадових осіб виконавчих органів міських рад про стан організації роботи зі зверненнями громадян та заходи щодо підвищення її ефективності.

       Підсумки роботи зі зверненнями громадян за попередній рік було розглянуто 25.01.2021 на нараді голови облдержадміністрації з керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації та її апарату. В ході проведення наради обговорювалося питання практичної реалізації громадянами права на усне звернення до керівництва облдержадміністрації в умовах карантинних обмежень. Розуміючи важливість збереження «прямих» каналів спілкування громадян з керівниками органів місцевої виконавчої влади, головою облдержадміністрації видано розпорядження від 02.02.2021 № 50 «Про заходи щодо забезпечення конституційного права громадян на звернення до керівників органів місцевої виконавчої влади та місцевого самоврядування під час дії карантинних обмежень», яким тимчасово замінено проведення особистих прийомів голів, перших заступників, заступників та керівників апаратів місцевих державних адміністрацій на проведення гарячих телефонних лінії спілкування з громадянами у кількості відповідній вимогам Указу, а саме двічі на місяць. Керівникам органів місцевого самоврядування також рекомендовано запровадити подібну практику.

        Питання організації роботи зі зверненнями громадян у 2021 році розглянуто 12.05.2021 на засіданні колегії облдержадміністрації. За результатами розгляду видано відповідне розпорядження голови облдержадміністрації від 24.05.2021 № 355, яке доведено до структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування області для організації відповідної роботи на місцях.

На виконання вимог Указу свою роботу продовжила створена у 2008 році постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян, склад якої було оновлено розпорядженням голови облдержадміністрації від 01.04.2021 № 216.

Для з’ясування фактичних результатів розгляду звернень громадян облдержадміністрацією проводилися дні контролю щодо стану виконання доручень керівництва облдержадміністрації за зверненнями невідкладного характеру (надання медичної допомоги на безкоштовній основі, відновлення водопостачання та електропостачання в населених пунктах, надання комунальних послуг у багатоповерхівках).

        Згідно з графіком проведення перевірок додержання законодавства про звернення громадян, затвердженим розпорядженням голови облдержадміністрації від 09.04.2021 № 248, працівниками відділу проведено 12 перевірок: у Департаменті промисловості та розвитку інфраструктури облдержадміністрації (15.04.2021), Департаменті соціального захисту населення облдержадміністрації (29.09.2021), Бердянській (15.06.2021), Пологівській (25.06.2021), Мелітопольській (27.08.2021), Василівській (07.09.2021 та 19.11.2021) та Запорізькій (25.10.20210 райдержадміністраціях, виконавчих органах Енергодарської (22.06.2021), Вільнянської (18.08.2021) міських рад, Веселівської селищної ради (22.10.2021) та Широківської сільської ради (10.12.2021). У ході проведених перевірок надавалася методична допомога щодо організації процесів роботи із зверненнями громадян відповідно до вимог чинного законодавства у цій сфері. Оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в райдержадміністраціях та структурному підрозділі облдержадміністрації проводилося за показниками, розробленими відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24.06.2009 № 630 «Про затвердження Методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади».

        Окрему увагу облдержадміністрація приділяє підвищенню кваліфікації працівників райдержадміністрацій та новостворених об’єднаних територіальних громад у сфері роботи із зверненнями громадян. Так, на базі Запорізького регіонального центру підвищення кваліфікації у травні - 25.05.2021 та 27.05.2021, а також у жовтні - 08.10.2021 та 12.10.2021 проведені онлайн-навчання за загальними короткостроковими програмами підвищення кваліфікації «Організація роботи зі зверненнями громадян. Доступ до публічної інформації» для публічних службовців Запорізького регіону, які відповідають за роботу зі зверненнями громадян.

        Крім того, у Запорізькій облдержадміністрації 02.09.2021 відбулася Всеукраїнська нарада – семінар на тему «Актуальні питання функціонування контактних центрів органів державної влади», у якій взяли участь керівники облдержадміністрації та державної установи «Урядовий контактний центр», а також фахівці регіональних контактних центрів. Головною темою наради – семінару було впровадження нових підходів до ефективної роботи органів державної влади з метою збереження комунікації з громадянами в умовах обмежувальних заходів.

Голова обласної державної адміністрації та його заступники приділяють велику увагу розгляду звернень пільгової категорії громадян, безпосередньому спілкуванню з мешканцями області під час проведення особистих прийомів, телефонних «гарячих ліній» спілкування із громадянами. Згідно з графіком керівництвом облдержадміністрації проведена 109 телефонних «гарячих ліній» спілкування із громадянами, у т.ч. безпосередньо головою облдержадміністрації проведено 23 лінії. Таким зручним способом комунікації з керівництвом облдержадміністрації скористалося 862 громадянина.

З метою реалізації проєкту «Влада на зв’язку з громадськістю» на базі КУ «Запорізький обласний контактний центр» Запорізької обласної ради керівниками структурних підрозділів облдержадміністрації проведено 10 телефонних «гарячих ліній», на які зателефонувало 70 жителів області. Крім того, проведено 19 тематичних телефонних ліній за участю керівництва ГУ Пенсійного фонду України у Запорізькій області, ГУ Держпродспоживслужби у Запорізькій області, Регіонального центру безоплатної вторинної правової допомоги, відділу Міністерства у справах ветеранів України у Запорізькій області. Під час проведення тематичних телефонних ліній 69 осіб отримали консультації та правову допомогу з найактуальніших проблемних питань.

Для прийому усних звернень громадян у телефонному режимі функціонує гаряча телефонна лінія Запорізької обласної державної адміністрації, діяльність якої забезпечує Комунальна установа «Запорізький обласний контактний центр» Запорізької обласної ради. Протягом звітного періоду надійшло 16417 звернень.

          В облдержадміністрації функціонує телефон довіри, на який протягом звітного періоду дзвінків від громадян з інформацією про факти корупції та інші зловживання з боку працівників органів влади, пропозиціями щодо підвищення ефективності роботи органів державної виконавчої влади не було.

        У громадській приймальні облдержадміністрації організований і постійно проводиться щоденний консультативний прийом громадян працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації (далі – відділ).

        Відповідно до Закону України «Про безоплатну правову допомогу» у блоці приміщень відділу громадяни також мали можливість отримати первинну безоплатну правову допомогу, яку надають працівники юридичного управління апарату облдержадміністрації.

        Для отримання консультацій з правових питань при Південно-Східному міжрегіональному управлінні Міністерства юстиції (м. Дніпро) у Запорізькій області працюють «гаряча» телефонна лінія та «телефони довіри», на які зателефонувало 388 осіб. Крім того, через громадські приймальні з надання безоплатної первинної правової допомоги упродовж 2021 року проведено 1796 консультацій.             

        Також упродовж 2021 року керівництвом облдержадміністрації щотижнево проводились брифінги з актуальних питань життєдіяльності області. Серед найактуальніших тем на брифінгах були теми реалізації проєкту Президента України «Велике будівництво» (52 брифінги) та ситуації із захворюванням на COVID і проведенням вакцинальної кампанії (54 брифінги).

Робота зі зверненнями громадян залишається на постійному контролі керівництва місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування і спрямовується на вдосконалення форм та методів цієї роботи задля надання більш якісних послуг жителям Запорізької області.

 

Відділ роботи із зверненнями громадян
апарату облдержадміністрації