Обласною державною адміністрацією протягом І кварталу 2019 року вживалися організаційно-практичні заходи, спрямовані на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» (далі – Указ), відповідних розпоряджень голови облдержадміністрації.
У звітному періоді до облдержадміністрації надійшло 3413 звернень, із них 3363 – письмових (з яких 117 елетронних звернень) та 50 - подано громадянами на особистих прийомах. У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року загальна кількість звернень у І кварталі 2019 року збільшилася понад у три рази (І квартал 2018 року – 1062 звернення), що сталося через зростання кількості надходження заяв від малозабезпечених верств населення про надання матеріальної допомоги на лікування.
Від вищих органів державної влади, до яких звернулися жителі області, надійшло 250 звернень, що становить 7,3% від загальної кількості звернень. Питома вага цих звернень у порівнянні з аналогічним періодом минулого року зменшилася на 14,9% (І квартал 2018 року – 236, або 22,2 %). Найбільше звернень надійшло з Адміністрації Президента України – 152 (І квартал 2018 – 111). Із Кабінету Міністрів України – 56 (І квартал 2018 – 49), міністерств та відомств – 26 (І квартал 2018 – 31), Верховної Ради України – 16 (І квартал 2018 -29).
Серед загальної кількості звернень 98,5% складають заяви (клопотання), 1,2 % – скарги, 0,2 % – пропозиції.
Кількість повторних звернень залишилася на рівні показника попереднього року і складає 9 звернень, або 0,3 % від загальної кількості.
Загальна кількість колективних звернень майже дорівнює показнику попереднього року і становить 59 одиниць проти 58 у І кварталі 2018 року.
З урахуванням колективних звернень до облдержадміністрації звернулося 11360 громадян (І квартал 2018 року – 3121).
У зверненнях громадян, що надійшли до облдержадміністрації протягом звітного періоду було порушено 3569 питань різної тематики (1 квартал 2018 року – 1167).
Найбільш актуальною групою питань на протязі останніх років залишаються питання соціального захисту. Всього в І кварталі 2018 року отримано 3006 звернень цієї тематики, або 84,2 % від загальної кількості питань (1 квартал 2018 року – 631, або 54,0%). Пріоритетним для громадян було питання надання адресної грошової допомоги на лікування (95,6% від загальної кількості питань цієї тематики).
Друге місце за актуальністю посіли питання комунального та дорожнього господарства – 122, або 3,4% від загальної кількості порушених питань. Кількість цих питань у порівнянні з аналогічним показником минулого року майже не змінилася, проте питома вага їх зменшилася на 6,6% (І квартал 2018 року – 117, або 10,0%). Найчастіше у цій тематичній групі порушувалися питання стосовно незадовільного стану житлового фонду, якості житлово-комунальних послуг, благоустрою прибудинкових територій, а також неналежного стану доріг.
На третьому місці за актуальністю перебувають питання охорони здоров’я – 79 (2,2%). Кількість цих питань у порівнянні з минулим роком збільшилася на 31 одиницю, а питома вага зменшилася на 1,9 % (І квартал 2018 року – 48,або 4,1%). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання щодо надання безоплатної медичної допомоги, забезпечення ліками в рамках державної програми «Доступні ліки», неправомірних, на думку заявників, дій працівників закладів охорони здоров’я, роботи МСЕК та порядку вибору лікаря первинної допомоги.
Четверте місце посіли питання житлової політики – 65 (1,8%), кількість яких залишилася на рівні показника минулого року (І квартал 2018 року – 64, або 5,5%). У цій тематичній групі громадяни найчастіше порушували питання: поліпшення житлових умов, кредитування житлового будівництва, об’єднання мешканців багатоквартирних будинків.
Питання аграрної політики і земельних відносин перебувають на п’ятому місці – 56 (1,6%). Кількість цих питань у порівнянні з минулим роком збільшилася на 20 одиниць, а питома вага зменшилася на 1,4 % (І квартал 2018 року – 36 (3,0%).
Серед актуальних у зверненнях громадян до облдержадміністрації слід відзначити питання роботи транспорту та зв’язку – 41 (1,1%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку – 39 (1,1%).
Значна частина звернень надійшла до облдержадміністрації від громадян, що потребують соціального захисту та підтримки – 1601 звернення, або 46,9 % від загальної кількості звернень, зокрема:
за категоріями громадян: від інвалідів, учасників війни та бойових дій – 102, від інвалідів І, ІІ, ІІІ групи – 1343, від ветеранів праці – 24, від дітей війни – 78, від членів багатодітних сімей та одиноких матерів, жінок, що мають звання «Мати-героїня» – 42, від учасників ліквідації аварії на ЧАЕС та осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 12;
за соціальним станом – від пенсіонерів 1168 звернень, або 34,2 % від загальної кількості звернень за цей період.
Голова обласної державної адміністрації та його заступники приділяють велику увагу розгляду звернень пільгової категорії громадян, безпосередньому спілкуванню з мешканцями області під час проведення особистих та виїзних прийомів, гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами.
Згідно із графіками особистого прийому громадян в січні–березні поточного року керівництвом облдержадміністрації проведено 42 особистих прийоми, у тому числі 7 виїзних прийомів у районах області, під час яких надійшло 50 звернень.
За звітний період проведено 7 гарячих телефонних ліній спілкування із громадянами голови облдержадміністрації та його заступників, на які зателефонувало 88 жителів області.
З метою підтримки жителів області та вимушених переселенців, які зареєстровані на території області та потребують соціального захисту, у рамках реалізації обласної Програми соціальної підтримки ветеранів війни, праці, дітей війни, інвалідів, інших соціальних груп населення, що перебувають у складних життєвих обставинах «Назустріч людям» на 2017 – 2019 роки із обласного бюджету виділено адресну грошову допомогу 2319 громадянам на загальну суму 4,461 тис. грн.
Загалом за підсумками розгляду звернень позитивно вирішено 2113, що становить 61,9% від загальної кількості звернень. Переслані за належністю відповідно до ст. 7 Закону України «Про звернення громадян» 95 звернень (2,8%), не підлягали розгляду відповідно до ст. 8 і 17 Закону України «Про звернення громадян» 22 звернення (0,6 %), повернуто авторові відповідно до ст. 5 і 7 Закону України «Про звернення громадян» 19 звернень (0,6 %). Надано роз’яснення з посиланням на правові норми або повідомлено про необхідність вжиття додаткових дій для подальшого вирішення порушуваних проблем на 939 звернень (27,5%).
Підсумки роботи зі зверненнями громадян за 2018 рік заслухано 15.03.2019 на засіданні колегії облдержадміністрації. За результатами розгляду питання видано розпорядження голови облдержадміністрації від 15.03.2019 № 130 «Про підсумки роботи зі зверненнями громадян у 2018 році та забезпечення виконання в області вимог законодавства України щодо розгляду звернень громадян», яке доведено до структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування області для організації відповідної роботи на місцях.